خبرگزاری کار ایران

در مرداد ماه سال جاری:

34شکارچی متخلف توسط محیط‌بانان کردستان دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۴۳

در مردادماه سال جاری 34 متخلف که اقدام به شکار و صید غیرمجاز و تعدی به مناطق تحت مدیریت و تخریب زیستگاه را انجام داده بودند دستگیر و جهت صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

ایلنا: فرمانده یگان محیط زیست کردستان گفت: پرسنل اجرایی محیط زیست استان در مرداد ماه سال جاری ۳۴ متخلف که اقدام به شکار و صید غیر مجاز و تعدی به مناطق تحت مدیریت و تخریب زیستگاه را انجام داده بودند، دستگیر و جهت صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

امید باتو در گفت‌و‌گو با ایلنا افزود: علاوه بر دستگیری این افراد، لاشه ۱۱۹۴ قطعه ماهی، یک راس کل و بز، هفت قبضه اسلحه و ۱۱۳ مورد ادوات شکار شامل موتور برق، تور ماهیگیری، قفس و قایق از آن‌ها کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا ۱۰۹ قطعه سهره طلایی و ۲ بتانه سنجاب و پرندگانی چون عقاب طلایی، سارگپه، شاهین و شاه بوف که به صورت زنده و به قصد خرید و فروش نگهداری می‌شدند کشف و ضبط شد و در زیستگاه‌های مورد نظر‌‌ رها سازی شدند.

باتو خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مراجع قضایی حدود ۳۵ میلیون ریال جریمه نقدی برای تعدادی از متخلفین تعیین کرده است اما هیچگاه جوابگوی ضررو زیان وارده آنان به محیط زیست نیست.

این مسئول در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در این مدت برای ۱۹ واحد صنعتی شامل دانه بندی شن و ماسه، کشتارگاه مرغ و نگهدای غیرمجاز دام به دلیل ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی از طرف این اداره کل اخطار و دستور تعطیل صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز