خبرگزاری کار ایران

باغبانیان اعلام کرد:

عضویت ۴۸ تعاونی فعال در اتحادیه تعاونی‌های اعتبار کردستان

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۰۵

پرداخت‌های قرض‌الحسنه‌ای از جمله دلایل شفافیت، ماندگاری و رمز موفقیت تعاونی‌های اعتبار کردستان است.

ایلنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار داشت: هم اکنون ۴۸ تعاونی فعال با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در اتحادیه تعاونی‌های اعتبار کردستان عضویت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، مصطفی باغبانیان پنجشنبه شب در همایش اتحادیه تعاونی‌های اعتبار کردستان، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور در پایان برنامه پنجم توسعه گفت: این مهم با تلاش همگانی و همکاری و تعامل همه جانبه تعاونی‌ها امکان‌پذیر است.

وی، وظیفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر اساس سند چشم‌انداز بیست ساله و برنامه پنجم توسعه کشور، وظیفه‌ای حاکمیتی توصیف کرد و افزود: وظیفه تصدی‌گری به عهده اتاق‌های تعاون، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها گذاشته شده است بنابراین این اداره کل نظارت بر تعاونی‌ها را همواره با حساسیت ویژه دنبال می‌کند.

باغبانیان به موفقیت چشمگیر تعاونی‌های اعتبار در مقایسه با سایر تعاونی‌ها در استان اشاره کرد و گفت: پرداخت‌های قرض‌الحسنه‌ای از جمله دلایل شفافیت، ماندگاری و رمز موفقیت تعاونی‌های اعتبار کردستان است.

وی در ادامه سخنانش وجود نقدینگی را یکی از علل تورم در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: ساماندهی سیستم‌های مالی تعاونی‌ها و در صورت امکان بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های حسابداری جهت انجام امور مالی و حسابداری در تعاونی‌ها بازدید و نظارت دقیق و کافی بر امور تعاونی‌ها و همچنین فراهم سازی بستر همکاری و تعامل بیش از پیش تعاونی با اتحادیه از جمله مواردی است که اجرایی نمودن آن‌ها به تحقق اهداف پیش‌بینی شده در این حوزه کمک می‌کند.

در این همایش که با حضور روسای هیئت مدیره و مدیران عامل عضو اتحادیه تعاونی‌های اعتبار در محل باشگاه فرهنگیان شهر سنندج برگزار شد، تعاونی‌های اعتبار فرهنگیان شهرستان‌های بانه، منطقه زیویه و دهگلان به ترتیب با عنوان تعاونی‌های اعتبار بر‌تر معرفی و تجلیل شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز