خبرگزاری کار ایران

احمدی خبر داد:

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و سرای روزنامه نگاران کردستان

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۳۷

این تفاهم نامه در زمینه های مطالعاتی، فرهنگی و آموزشی با تاکید بر لزوم ترویج مطالعه مفید به امضای دو طرف رسیده است.

ایلنا: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این اداره کل و سرای روزنامه نگاران استان خبر داد.
اسماعیل احمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا از سنندج اظهار داشت: این تفاهم نامه در زمینه های مطالعاتی، فرهنگی و آموزشی با تاکید بر لزوم ترویج مطالعه مفید به امضای دو طرف رسیده است.
وی تصریح کرد: همکاری و مشارکت در امور فرهنگی، آموزشی و علمی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارائه راهکارهای مشترک به منظور تشویق و ترغیب مردم به مطالعه از محورهای همکاری در این تفاهم نامه است.
احمدی افزود: مشارکت در تحقق نهضت مطالعه مفید، اجرای برنامه های مشترک فرهنگی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و همچنین تعامل موثر کتابخانه های عمومی و رسانه‌ها از دیگر محورهای تفاهم نامه منعقد شده میان اداره کل کتابخانه های عمومی و سرای روزنامه نگاران استان است.
احمدی ادامه داد: در این تفاهم نامه همچنین حمایت از مطبوعات و نشریات مفید مورد نیاز کتابخانه‌ها و عضویت رایگان خبرنگاران در کتابخانه‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با اشاره به تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی استان در این تفاهم نامه، گفت: عضویت رایگان خبرنگاران معرفی شده از طرف سرای روزنامه نگاران استان و توسعه منابع مرجع رشته های مرتبط با علوم ارتباطات برخی از تعهدات این نهاد است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان یادآور شد: همچنین ارائه خدمات مشاوره ای به سرای روزنامه نگاران استان کردستان در خصوص تقویت فعالیت‌های کتابخانه تخصصی مستقر در این سرا، کمک به توسعه کتابخانه سرا در قالب کتابخانه مشارکتی و اجرای برنامه آموزشی برای کتابداران معرفی شده از جمله دیگر تعهدات است.
احمدی در ادامه تعهدات سرای روزنامه نگاران استان کردستان را در تفاهم نامه منعقد شده هفت بند ذکر کرد و افزود: همکاری خبرنگاران در انعکاس و اطلاع رسانی فعالیت کتابخانه های عمومی، تبلیغ و ترویج برنامه های کتاب‌خوانی از جمله این تعهدات است.
وی خاطرنشان کرد: بسترسازی به منظور نهادینه شدن فرهنگ کتاب‌خوانی و همچنین توسعه و تجهیز کتابخانه مشارکتی مستقر در سرای روزنامه نگاران برخی دیگر از تعهدات است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در پایان سخنانش گفت: مدت اعتبار این تفاهم نامه پنج سال و تمدید آن با توافق طرفین امکان پذیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز