خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست کردستان:

کارگروه مدیریت یکپارچه زریوارمریوان آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۲۰

پناهگاه حیات وحش زریوار مریوان كه به عنوان یك منبع اكوسیستمی منحصر به فرد و از بهترین جاذبه های اکو توریسمی غرب كشور است، سال‌ها به دلیل تعدد مدیریت و موازی کاری‌های طرح‌های مختلف در معرض خطر قرار داشت.

ایلنا: مدیرکل محیط زیست استان کردستان از آغاز به کار اولین کارگروه شهرستانی مدیریت یکپارچه زریوار در مریوان خبر داد.
ناصح قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از سنندج، اظهار داشت: کارگروه مدیریت یکپارچه در یاچه زریوار در مرکز استان شروع به کار کرده و در جهت نیل به اهداف مورد نظر و بومی سازی تصمیمات اتخاذ شده کارگروه شهرستانی هم در مریوان آغاز به کار کرد.
وی تصریح کرد: این کارگروه به ریاست فرمانداری شهرستان و دبیری محیط زیست شهرستان مریوان به منظور جلوگیری از وقوع بحران، یکپارچه سازی مدیریت و بهره برداری خردمندانه از دریاچه است.
قادری افزود: تنظیم سند چشم انداز ۱۰ ساله زریوار، پیشگیری و جلوگیری از نفوذ ساخت و ساز در حریم دریاچه، علامت گزاری و تعیین محدوده دریاچه، ثبت آن به عنوان پناهگاه حیات وحش با مساحتی حدود ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار، اجرای طرح‌های آبخیزداری صحیح به منظور جلوگیری از ورود رسوبات و سیلاب‌ها به داخل دریاچه، خارج کردن فاضلاب از مناطق مسکونی در حاشیه دریاچه، خارج کردن فضولات دامی از روستاهای اطراف، ساماندهی اسکله‌های موجود و برگزاری سمینار علمی و تخصصی درباره دریاچه از مهم‌ترین دستور کارهای این کارگروه خواهد بود.
وی یادآور شد: ذخیره آب دریاچه از ده سال گذشته تا به حال به دلیل کاهش چشمگیر باران، برداشت بی‌رویه، خشکسالی، تغییرات اقلیمی و عدم کنترل با نوسانات شدیدی روبروست در حال حاضر و بر اساس آخرین آمار مهرماه سال ۹۱ میزان آب ذخیره شده دریاچه به ۷۵/۲۸ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز