خبرگزاری کار ایران

واکنش دانشگاه علوم پزشكی كردستان به اظهارات نماینده مریوان

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۷۵

پس از انتشار مصاحبه‌ امید کریمیان؛ نماینده مردم مریوان و سرو آباد در مجلس شورای اسلامی با خبرگزاری ایلنا با عنوان «حوزه سلامت کردستان در رتبه آخر کشوری قرار دارد» دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کردستان به موارد مطرح شده از سوی این نماینده پاسخ داد.

ایلنا: پس از انتشار مصاحبه‌ امید کریمیان؛ نماینده مردم مریوان و سرو آباد در مجلس شورای اسلامی با خبرگزاری ایلنا در تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۲ با عنوان «حوزه سلامت کردستان در رتبه آخر کشوری قرار دارد» دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کردستان با ارسال جوابیه‌ای به نمایندگی خبرگزاری ایلنا در کردستان، به موارد مطرح شده از سوی این نماینده پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج، متن این جوابیه به شرح زیر است:

سلام علیکم

احتراما در پاسخ به اظهارات نماینده محترم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا، در خصوص مشکلات حوزه سلامت شهرستان مریوان، موارد ذیل جهت تبیین موضوع به استحضار می‌رسد:

در این مطلب علاوه بر نادیده گرفتن تمامی زحمات و تلاش‌های پرسنل، بدون هیچ مدرک مستندی و با بیان بدون سند تزریق خون فاسد به مرحوم (ف. م. خ) و استفاده از عباراتی چون پرسنل کم تجربه و یا بی‌توجهی پزشکان، موجبات اشاعه بیان غیرمستند بین مردم را فراهم آورده است.

لازم به ذکر است که بررسی اولیه در کمیته مرگ و میر مورخ ۳/۶/۹۲ با شرکت چهار نفر از متخصصین و چهار نفر از پزشکان عمومی و تست مجدد خون ایزوگروپ کراس مچ را نشان داده و تاریخ انقضای خون ۲۰/۶/۹۲ است و علت فوت مرحومه مذکور حاکی از بروز واکنش همولیتیک (خونی) را به دنبال تزریق خون بوده است که یکی از عوارض اثبات شده در کتب مرجع پزشکی دنیا و مشخص در تزریق خون با وجود آزمایش انجام شده روی نمونه خون بیمار با خون تزریقی (هم گروپ آزمایش شده) است. طبق آمار رسمی سازمان جهانی بهداشت جهانی WHO واکنش شکل گرفته در ۸۰ درصد موارد منجر به مرگ خواهد شد.

با این حال تعیین علت فوت به دنبال بررسی دقیق پرونده و اظهارات پزشکان معالج و پرسنل معالج درگیر توسط سازمان نظام پزشکی و جواب اتوپسی پزشکی قانونی صورت گرفته و شرعا «و قانونا» احدی اجازه اظهار نظر و محکوم کردن شخص و یا اشخاصی را قبل از اعلام رای سازمان پزشکی قانونی و دادگستری را ندارد. پس چگونه و براساس چه مستنداتی با قضاوت یک جانبه زحمات همکاران پرتلاش کل بیمارستان نادیده گرفته شده است؛ بدیهی است اعلام رای و اعلان عمومی آن در این زمینه نیاز به مدارک و صلاحیت علمی قانونی و قضایی دارد.

در مورد بیمارستان فجر از حدود ۸ ماه قبل به دنبال استعفا رئیس قبلی بیمارستان مربوطه توسط رئیس شبکه بهداشت و درمان و سایر پرسنل بیمارستان انجام گرفته و هیچ کم و کاستی در این زمینه وجود ندارد.

با وجود این از ۱۴ نفر از پزشکان و کار‌شناسان جهت قبول مسئولیت بیمارستان دعوت شد، متاسفانه با وجود عدم حمایت و احتمال تبعات ناهمراهی برخی افراد و مسئولیت سنگین ریاست از قبول آن خودداری نمودند.

درضمن برابر بررسی‌های مستند به عمل آمده و اعلام آن بیمارستان فجر مریوان در سال ۹۱ یکی از بیمارستان‌های بر‌تر استان شناخته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز