خبرگزاری کار ایران

ایران پیشرفته‌ترین شبکه پزشکی حج را راه‌اندازی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۶

برای حج تمتع امسال بیشترین میزان دارو، تجهیزات پیشرفته پزشکی و پزشکان با تجربه به عربستان منتقل شده است

ایلنا: رئیس مرکز پزشکی حج ایران از راه اندازی مجهز‌ترین و پیشرفته‌ترین شبکه درمانی و پزشکی حج در مکه و مدینه منوره خبر داد و اعلام کرد: امسال برای نخستین بار پزشکان زن به کادر پزشکی ایران در حج اضافه شدند.

به گزارش ایلنا؛ علی ریاض با بیان اینکه در حال حاضر ایران مجهز‌ترین و پیشرفته‌ترین شبکه درمانی و پزشکی را در سرزمین وحی راه اندازی کرده است، گفت: برای حج تمتع سال جاری ۲ بیمارستان بزرگ و مجهز در مکه و مدینه راه اندازی شده است.

نماینده رئیس جمهور در جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به پایگاه‌های پزشکی و درمانی در عرفات، مشعر و منا راه اندازی شده، تصریح کرد: در شرایط فعلی تیم کامل پزشکی و درمانی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات به زائران ایرانی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

ریاض در رابطه با کاهش میزان مراجعات پزشکی و بیماری در بین حجاج ایرانی در مقایسه با سال گذشته، اظهار داشت: کاهش مراجعات پزشکی نشان می‌دهد که فعالیت‌های پژوهشی و علمی پیش از برگزاری حج در زمینه پزشکی و درمانی جواب داده است.

رئیس مرکز پزشکی حج ایران با اشاره به فعالیت ۴۵۰ پزشک در کاروان‌های زائران ایرانی، تجهیز ۲ بیمارستان در مکه و مدینه، فعالیت ۳۰۰ کادر درمانی و پزشکی متخصص و ۱۰ پزشک مسلط به زبان عربی، بیان کرد: هم اکنون شایع‌ترین بیماری بین زائران ایرانی مساله دیابت، قلبی و فشار خون است.

ریاض در رابطه با بیماری حجاج زائران ایرانی گفت: با توجه به اینکه برای حج تمتع سال جاری حدود ۱۰۰۰ زائر بالای ۸۰ سال سن و هشت هزار زائر بالای ۶۵ سال سن وجود دارد که رسیدگی به این حجاج نیاز به تدابیر خاص درمانی و پزشکی دارد.

وی از بستری شدن حدود ۱۰ زائر ایرانی در بیمارستان‌های مکه و مدینه خبر داد و گفت: برای حج تمتع امسال بیشترین میزان دارو، تجهیزات پیشرفته پزشکی و پزشکان با تجربه به عربستان منتقل شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج ایران با اشاره به راه اندازی ۸ پایگاه پزشک عمومی در مکه و مدینه، تصریح کرد: برای حج سال جاری برای نخستین بار از پزشکان خانم ایرانی هم در کادر درمانی و بهداشتی استفاده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز