خبرگزاری کار ایران

عبدالمجید حسینی راد:

رابطه مستقیم چیدمان اثر و تاثیرگذاری آن در هنر فتوآرت

کد خبر : ۳۹۶۰۲

حسینی: چیدمان به معنای نحوه عرضه و ارائه اثر در همه هنرها مهم و مورد توجه است و در فتوآرت هم باید به چیدمان اثر توجه شود. چیدمانی كه منظور و مفهوم ذهنی هنرمند را هنرمندانه انتقال دهد.

 ایلنا: هنر فتوآرت كه از بخش‌های اضافه شده به ششمین دوره جشنواره تجسمی هنر جوان است، امسال توانسته نظر بسیاری از هنرمندان جوان را به خود جلب كند. داور این بخش جشنواره، عبدالمجید حسینی راد معتقد است كه استفاده خلاقانه هنرمند از ثبت تصاویر توسط دوربین و ایجاد ارتباط مفهومی بین فریم‌های ثبت شده در هنر فتوآرت متبلور می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل روابط عمومی ششمین جشنواره تجسمی، هنرجوان حسینی راد در، ادامه افزود: فتوآرت محدود به دخیل كردن هنر گرافیك در عكس نیست اما به هر حال اگر به صورت خلاقانه این اتفاق صورت بگیرد نیز می تواند در این بخش دسته بندی شود.

وی به اهمیت چیدمان در این هنر اشاره كرد و افزود: چیدمان به معنای نحوه عرضه و ارائه اثر در همه هنرها مهم و مورد توجه است و در فتوآرت هم باید به چیدمان اثر توجه شود. چیدمانی كه منظور و مفهوم ذهنی هنرمند را هنرمندانه انتقال دهد.

این هنرمند و مدرس دانشگاه با بیان اینكه فتوآرت نیز عمری برابر با 2-3 دهه اخیر در ایران دارد، گفت: تاثیرگذاری كه در چیدمان اثر ایجاد می‌شود به خلاقیت و زاویه دید هنرمند وابسته است. چرخش به سمت عكاسی، ویدئو و هنر محیطی و تبدیل آن به هنرهای مفهومی زاییده هنر مدرن است كه قابلیت‌های بسیاری را برای هنرمندی كه درك مناسبی از هنرهای تجسمی دارد فراهم آورده است.

ششمین دوسالانه تجسمی هنر جوان در 9 بخش هنری، اردیبشهت ماه 1392 در تهران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز