خبرگزاری کار ایران

قصه گوی برگزیده البرزی:

قصه‌گویی مناسب‌ترین وسیله انتقال فرهنگ است

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۱۵

قصه‌گویی یکی از مناسب‌ترین ابزارهای انتقال فرهنگ، تفکر و تجربیات اقوام است و باعث احیای گویش‌های محلی و زنده نگه‌داشتن زبان‌های مختلف است/ قصه‌گو با زبان قصه راه و رسم زندگی، شجاعت، فداکاری، مهربانی و مقاومت را به مخاطبان می‌آموزد

 قصه‌گو با زبان قصه راه و رسم زندگی، شجاعت، فداکاری، مهربانی و مقاومت را به مخاطبان می‌آموزد این آموزه‌ها با بهره جستن از روایت اسطوره‌ها و شخصیت‌های بزرگ راحت‌تر انجام می‌گیرد.

به گزارش ایلنا در کرج نرمین کریمی قصه ‌گوی البرزی برگزیده در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت: کودکان و نوجوانان علاقه بسیاری به شنیدن قصه‌های پهلوان‌ها و قهرمان‌ها دارند تا از آن‌ها راه و رسم موفقیت را بیاموزند.

وی به نقش برجسته قصه‌گویی در تربیت کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: قصه‌ها سرشار از مسایل آموزشی هستند که به صورت پیام‌های غیرمستقیم ارایه می‌شوند، پیام قصه‌ها مستقیم نیست به همین دلیل مخاطب در فضای قصه قرار می‌گیرد و آن‌چه که نیاز دارد از قصه دریافت می‌کند این آموخته‌ها در ذهن کودک تاثیرگذاری بیشتری دارد.

کریمی تفاوت بارز قصه‌گویان ایران با قصه‌گویان غرب را در شیوه اجرا دانست و اظهار داشت: قصه‌گویان غربی در اجرای قصه به دلیل حرکت، آزادی بیشتری دارند اما قصه‌گویان ایران کمتر به حرکت رو می‌آورند.

این قصه‌گوی البرزی نقش قصه در احیای فرهنگ بومی و انتقال فرهنگ را حایز اهمیت دانست و افزود: قصه‌گویی یکی از مناسب‌ترین ابزارهای انتقال فرهنگ، تفکر و تجربیات اقوام است و باعث احیای گویش‌های محلی و زنده نگه‌داشتن زبان‌های مختلف است.

وی تاکید کرد: داستان‌های بومی هر منطقه گنجینه‌ای از فرهنگ آن دیار محسوب می‌شود که قصه‌ها می‌توانند ضامن حفظ آن‌ها بوده و نقش ارزنده‌ای در اشاعه و ترویج آن‌ها داشته باشند.

قصه‌گوی برگزیده شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی، در رابطه با برگزاری چشنواره هایی از این دست در پایان اظهار داشت: جشنواره‌ها فرصتی برای گسترش هنر قصه‌گویی در سطح جامعه هستند و کانون به عنوان متولی قصه‌گویی به وظیفه خطیر خود در این عرصه به نحو احسن عمل می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز