خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

تکریم ارباب رجوع باید در دستگاه‌های استان البرز نهادینه شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۱۹

منش و روش شهید رجایی باید الگوی کارمندان دولت قرار گیرد/ مدیران استان تا آخرین لحظه مسئولیت خدمت به مردم را فراموش نکنند.

ایلنا: استاندار البرز امانت محوری را شاخصی مهم در قبول پست‌ها و مسئولیت‌ها عنوان کرد و گفت: از نگاه امیر المؤمنین علی (ع) پست و مسئولیت امانتی الهی است که در دستان مدیران و مسئولان قرار دارد تا به وسیله آن بتوانند در چارچوب ضوابط پیش بینی شده مسیر خدمت رسانی به مردم را هموار کنند.

به گزارش ایلنا در کرج، اصغر عربیان با بیان این مطلب در سومین جشنواره شهید رجایی در استان البرز، افزود: این مهم از سوی امیر المؤمنین علی (ع) خطاب به استاندار وقت این گونه‌ای مورد توجه قرار گرفته که فرموده‌اند: پست و مسئولیت طعمه نیست که در اختیار خود و اطرافیان خود قرار دهی، این امانتی است که بر عهده شما قرار داده شده باید به آن عمل کنید.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بر الگو قرار دادن منش و روش شهید رجایی تاکید کرد و یادآور شد: آنچه رجایی را رجایی کرد روش و منش وی بود که توانست او را در تاریخ ایران اسلامی به لحاظ ساده زیستی، ولایت مداری، اخلاص و برتری عقل به عمل ماندگار کند.

وی خاطر نشان کرد: رعایت حدود و عدم تجاوز از آن باعث شد شهید رجایی به عنوان الگویی مناسب برای مدیران و کارمندان قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهاد‌ها باید نهادینه شود، تصریح کرد: اگر مسئول خود را خادم و خدمتگزار مردم می‌خواند باید در عمل آن را با پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع به اثبات رسانده و آن را به عنوان مهم‌ترین وظیفه مدنظر قرار داده و این مهم را در میان کارمندان خود نهادینه کند.

عربیان افزود: هر چند که منشاء تکریم ارباب رجوع از هفته دولت گرفته شده اما باید این نکته را مدنظر داشت که ارباب رجوع از پاسخ منفی ناراحت نمی‌شود از برخورد نامناسب است که برافروخته شده و با نارضایتی از دستگاه خارج می‌شود. در حالی که این اقدام با روح خدمتگزاری منافات دارد و باید بیش از پیش مورد تاکید و توجه کارمندان و مسئولان قرار گیرد.

استاندار البرز در ادامه با تاکید بر اینکه با توجه به تغییر و تحولات دولت نباید خدمت به مردم در سایه مسائل حاشیه‌ای قرار گیرد، گفت: مدیران استان باید تا آخرین لحظه مسئولیت خدمت به مردم را فراموش نکرده و با رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم خادم بودن خود را به اثبات برسانند.

وی افزود: مسئولان باید مراقب باشند تا آخرین روزهای مسئولیت خود امانت خدمت به مردم را به سرمنزل مقصود رسانده و اجازه ندهند خدشه‌ای به خدمات و تلاش‌های خدمتگزاران به نظام و انقلاب وارد شود.

در پایان این مراسم از ۱۵ دستگاه بر‌تر استانی در دو بخش؛ شاخص‌های عمومی و اختصاصی و دستگاه‌های بر‌تر شهرستانی با حضور استاندار و مسئولان ارشد استان البرز با اهداء تندیس و تقدیرنامه تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز