خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

جشنواره فیلم فجر ویترین‌ سینمای ایران است

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۶۴

در کلامی دیگر یکی از جشن‌هایی است که به عطر انقلاب مزین است.

شیراز ـ ایلنا: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، با اشاره به اینکه دوازدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز امسال از تاریخ ۱۴ تا ۲۴بهمن ماه ۹۱ برگزار می‌شود، گفت: جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است و یکی از جشن‌هایی است که به عطر انقلاب مزین است، بنابراین به هر نحو ممکن باید مضامین فیلم‌ها نیز با انقلاب همراه باشد.

به گزارش ایلنا از شیراز، احمد همتی درباره تاثیرات جشنواره فیلم فجر در اعتلای سینمای ایران اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر در مقایسه با بسیاری از فستیوال‌هایی که در منطقه برگزار می‌شود از کیفیت و کمیتی بهتر بهره برخوردار است به نحوی که مردم برای تهیه بلیط این جشنواره صف‌هایی طولانی را تشکیل می‌دهند و استقبال قابل توجهی از آثار صورت می‌گیرد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، گفت: جشنواره فیلم فجر باید نقش حمایتی داشته باشد، البته این گفته به معنای بی‌تفاوتی نیست، بلکه منظور این است که اکثر فیلمسازان ما دغدغه فرهنگ و انقلابشان را دارند، بنابراین فیلم مغرضانه نمی‌سازند.

این مقام فرهنگی، ادامه داد: جشنواره فجر به نوعی ویترین سینمای ایران است که آثار در آن بهتر دیده می‌شوند، پس نباید این فرصت را از فیلم‌ها گرفت تا نتوانند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

احمد همتی، در بخش دیگری از سخنان خود درباره همخوانی این رویداد سینمایی با عنوانش (فجر) گفت: این جشنواره در جشن‌ پیروزی انقلاب برگزار می‌شود؛ در کلامی دیگر یکی از جشن‌هایی است که به عطر انقلاب مزین است، بنابراین به هر نحو ممکن باید مضامین فیلم‌ها نیز با انقلاب همراه باشد.

وی با اعلام این خبر که دوازدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز امسال در دو سالن مجموعه فرهنگی و هنری حافظ و سینما ایران برگزار می‌شود، گفت: قرار است امسال فیلم‌ها به صورت دیجیتال نمایش داده شوند که این اقدام در راستای تغییر الگوی نمایش در سطح کشوراست.

همتی، بیان داشت: بر همین اساس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با هماهنگی واحدهای ذیربط در وزارت متبوع اقدامی را در جهت تجهیز سالن‌های نمایش دهنده جشنواره فیلم فجر اجرا نموده است که در همین راستا قرار است امسال بخشی از ظرفیت سالن‌های نمایش از طریق فروش اینترنتی در اخیار علاقمندان قرار داده شود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس در پایان تصریح کرد: امسال تعداد ۲۷ عنوان فیلم از بخش‌های مسابقه فیلم‌های اول و بخش غیر رقابتی دوازدهمین جشنواره فیلم فجر در شیراز حضور دارند که از تاریخ چهاردهم تا بیست و چهارم بهمن ماه بر روی پرده سینما ایران و تالار حافظ در شیراز اکران و پخش می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز