خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راهداری وحمل ونقل جاده ای:

مرز خسروی از لحاظ زیرساخت مرز اول در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۳۰۰

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مرز خسروی از نظر زیرساختی مرز اول در کشور است و امکاناتی که در این زمینه در خسروی وجود دارد بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازکرمانشاه ، داریوش امانی  در بازدید از مرز رسمی خسروی و زیرساخت های اربعین در نشست خبری  که  به همین منظور در محل پایانه بین المللی این مرز رسمی با حضور فرماندار کرمانشاه   و مسئولان استان کرمانشاه برگزار شد گفت: تمام شاخص ها و امکانات لازم در پایانه مرز خسروی وجود دارد و شهر نیز بستر مناسبی برای پذیرایی از زوار دارد و این مسیر از راه دسترسی بسیار مناسبی از کرمانشاه تا خسروی برخوردار است.

وی اظهار داشت: همچنین از نظر زیرساخت های ورودی و خروجی برای تردد زائران و گیت های گذرنامه و سالن ترانزیت هماهنگی های بسیار خوبی صورت گرفته و سایبان نقطه صفر نیز تا ۱۰ روز آینده طبق گفته فرماندار انجام می شود.

وی با اشاره به بازدید از‌ مرزهای شلمچه، مهران و چزابه طی روزهای گذشته، افزود: مرز خسروی از نظر زیرساختی مرز اول در کشور است و امکاناتی که در این زمینه در خسروی وجود دارد بی نظیر است.

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه از سال گذشته نزدیک به هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان هزینه براساس راه ها و پایانه های مرزی در سه بخش هزینه شده است، تصریح کرد: زیر ساخت جاده ای، ایمن سازی، روکش آسفالت، نصب گاردریل، احداث روشنایی، نصب علائم و .... از جمله این مهم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۱۵۶۵ کیلومتر از راه های شریانی درگیر اربعین هستد و امسال سه مرز دیگر به مرزهای کشور افزوده شده است اما دیرهنگام اعلام شد ولی مرز خسروی با توجه به پیش بینی های اعلام شده از سال قبل برنامه ریزی لازم صورت پذیرفت.

امانی بیان داشت: بیش از ۸۰ درصد اقدامات اربعین انجام شده است و علت آن برنامه ریزی مناسب و اولویت بندی از قبل بوده است و با حمایت های دولت سیزدهم و رییس جمهور محترم برای ارتباط با کشورهای همسایه این اتفاقات رقم خورده است.

این مقام مسئول از ابلاغ اعتبارات ۱۷۰ میلیارد تومانی از ابتدای سال به استان کرمانشاه برای اربعین حسینی خبر داد و بیان داشت: امسال پیش بینی تردد ۵ میلیون زائر را داریم این در حالی است که در سال ۹۸ سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر داشتیم و امسال افزایش‌۴۰ درصدی را خواهیم داشت و با توجه به این افرایش باید تمهیدات و آمادگی لازم در این زمینه را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مرز مهران سهم بالایی در جابجایی زوار دارد و با توجه به کوتاهی مسیر بازگشت بیشترین تردد زوار از این مرز خواهد بود و استان کرمانشاه به عنوان استان معین در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد، پیش بینی می شود ۶۰ هزار مسافر از طریق هوایی، ۳۰۰ هزار مسافر از طریق ریلی و نزدیک به ۳۵ درصد مسافران هم از طریق حمل و نقل جاده ای جا به جا خواهند شد.

این مسئول گفت: پیش بینی شده است در روزهای پیک تا ۵۰۰ هزار نفر ورودی به کشور داشته باشیم و براساس تحلیل های مرکز مطالعات روزهای ۱۵ تا ۲۱ پیک خروج از کشور و روزهای ۲۲ تا ۲۷ هم پیک برگشت را خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز