خبرگزاری کار ایران

در شورای مشورتی بازنشستگان شیراز مطرح شد؛

مسائل بیمه ای و درمانی اولویت بازنشستگان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۵۱۷

شورای مشورتی بازنشستگان شیراز و حومه در آستانه برگزاری انتخابات کانون بازنشستگان به بیان اهداف، برنامه ها و طرح های خود پرداخت.

به گزارش ایلنا، موسس گروه شورای بازنشستگی شیراز و حومه با اشاره به اینکه امسال شاهدیم که بیش از ۵۰ نفر در انتخابات کانون بازنشستگان شرکت کرده‌اند، گفت: اولین دغدغه شورای مشورتی این است که عملکرد کانون فعلی مطلوب نبوده است و  لذا کاندیداهای امسال برای تغییر آمده‌اند.

مهرزاد مویدی افزود: انتظارات گذشته از کانون و انتظارات قبلی محقق نشده است.

این فعال حوزه کارگری و بازنشستگی ادامه داد: نسل فعلی دیگر جوابگو نیازها و خواسته ها نیست و این تغییر باید در ۴ سال گذشته رقم می‌خورد.

رئیس گروه شورای بازنشستگی شیراز و حومه با تصریح اینکه امروز روز تغییر است و بدون تغییر تحولی در وضع بازنشستگان ایجاد نمی‌شود، بیان کرد: ارائه خدمات بیمه‌ای و کمک به مسائل درمانی برای بازنشستگان اولویت دارد اما این موضوع دیده نشده و تنها یک بیمارستان برای عمل قلب افراد مسن را پذیرش می‌کند و این در حالی است که بیمه هنوز مطالبات بیمارستان را تسویه نکرده است.

مویدی گفت: با این روند درواقع کانون به پیمانکاری برای بیمه های تکمیلی تبدیل شده است.

این فعال حوزه کارگری و بازنشستگی تاکید کرد: مدیریت همزمان در چند بخش و میدان ندادن به افراد تحصیل کرده که می‌توانند تغییر ایجاد کنند معضل فعلی کانون است.

وی بیان کرد: در شورای مشورتی با هدف تغییر وارد میدان شدیم و اعتقاد داریم که هدف تلاش برای خدمت است و باید برای خواسته بازنشستگان در فضایی آرام کار و بازنشستگان را متقاعد به ایجاد تغییر کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵هزار نفر عضو کانون هستند و ۶۰ هزار نفر آنها کارت عضویت دارند، گفت: پیش بینی می شود ترکیب کانون از ۳ گروه باشد.

مویدی با اعتقاد به اینکه راهی جز تغییر نگرش در بازنشستگان نداریم، ادامه داد: غیرحضوری کردن خدمات بازنشستگان در کوتاه مدت، اصلاح اساسنامه، فعالیت حداکثر تا دو دوره، امکانات رفاهی و فضای مناسب ورزشی و رفاهی برای بازنشستگان، تعیین تکلیف وضع بیش از ۲۰۰ نفر از بازنشستگان در پروژه مسکن وحدت از اهداف ما است.

ضعف در قراردادهای بیمه‌ای

حسین نیری، عضو گروه شورای بازنشستگی شیراز و حومه نیز در رابطه با اهداف این شورا گفت: رفع موانع، ایجاد کارگروه متشکل از بزرگان بازنشستگان صاحب ایده، اساتید، دانشگاهیان و نخبگان از اهداف و برنامه هایی است تا بتوان تغییراتی در خور و شان بازنشستگان داشته باشیم و تکریم بازنشستگان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نیری افزود: ارائه خدمات بر بستر اینترنت در تکریم بازنشستگان اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین ضعف این است که در قراردادهای بیمه ای به خوبی دقت نشده است، گفت: براین باوریم که اگر بازنشستگان به خود بیایند و بر این عقیده باشند که تغییر و تحولی مگر به اذن آنها ایجاد نمی شود، اتفاقات مثبتی رخ می‌دهد.

انتخابات کانون بازنشستگان شیراز ۸ صبح ۳ اسفند در خیابان احمدی نو، حسینیه ثامن الحجج، جنب نیروی انتظامی شهید فعال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز