خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد؛

آغاز عملیات واکسیناسیون بیش از دو میلیون دام‌ در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۷۰۵

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: اولین مرحله از عملیات واکسیناسیون جمعیت دام‌های سبک و سنگین استان علیه بیماری تب برفکی از اول مردادماه با تمام توان دو بخش دولتی و خصوصی شروع شد.

به گزارش ایلنا، مصطفی زبردست ‌در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اولین مرحله از عملیات واکسیناسیون جمعیت دام‌های سبک و سنگین لرستان علیه بیماری تب برفکی از اول مرداد ماه با تمام توان دو بخش دولتی و خصوصی شروع شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اهمیت پیگیری و کنترل بیماری تب برفکی به عنوان یک بیماری مسری در صنعت دامپروری سبک وسنگین لرستان و شرایط پرورش دام با هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور اولین مرحله از واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین استان از ابتدای مردادماه ۱۴۰۲ در سراسر استان شروع شده است.

زبردست افزود: در اجرای این طرح مقرر است که در مجموع دو میلیون و ۹۰۰ هزار رأس دام سنگین و سبک طی مدت ۲ ماه علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان بیماری، تب برفکی را از جمله بیماری‌های بسیار خطرناک در صنعت دامپروری و غیر مشترک بین انسان و دام دانست.

این مسئول گفت: این بیماری در صورت شیوع سبب از بین رفتن زیرساخت‌های پرواری، ذخایر ژنتیکی و ازبین رفتن امنیت غذایی در هرمنطقه خواهد شد و البته با اقدامات کنترلی از جمله واکسیناسیون، از بروز این خسارات جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز