خبرگزاری کار ایران

در پی افزایش آلاینده‌ها؛

فعالیت‌های معدنی و صنایع آلاینده در آبیک ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۵۳۵

فرماندار شهرستان آبیک گفت: با توجه به افزایش شاخص آلودگی هوا و بر اساس تصمیمات کمیته اضطرار فعالیت معادن و واحدهای صنعتی آلاینده در آبیک به مدت 24 ساعت ممنوع است.

به گزارش ایلنا، حجت الله مددخانی با اشاره به تصمیم کمیته اضطرار مدیریت بحران آبیک درباره تعطیلی فعالیت‌های معدنی گفت: ادارات صمت و محیط زیست باید بر مجموعه‌های یادشده نظارت کامل داشته باشند تا مصوبات کمیته بحران اجرایی شود.

فرماندار شهرستان آبیک اضافه کرد: همچنین تمام فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم به مدت ۲۴ ساعت ممنوع شد.

وی عنوان کرد: پلیس راهور هم موظف است نسبت به برخورد قانونی با خودروهای فاقد معاینه فنی اقدام کرده و از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر به مدت ۲۴ ساعت جلوگیری کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آبیک یادآور شد: تمامی کلاس‌های ورزشی، آموزشی و اوقات فراغت در فضاهای رو باز و سر بسته ظرف ۲۴ ساعت آینده و مهد کودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و مقطع ابتدایی در شیفت عصر امروز تعطیل شد.

وی ادامه داد: مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و هلال احمر به مدت ۲۴ ساعت بصورت آماده باش کامل نسبت به خدمت رسانی اقدام خواهند کرد.

مددخانی بیان کرد: از همه شهروندان محترم به ویژه کودکان، سال‌خوردگان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای به‌ویژه بیماران دارای مشکلات تنفسی و عروقی درخواست می‌کنیم از فعالیت در فضای روباز در مدت ۲۴ ساعت آینده خودداری کنند.

مددخانی ادامه داد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواسته می‌شود با کارمندان دارای بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری زمینه‌ای، مادران باردار و دارای فرزندان زیر ۵ سال در ۲۴ ساعت آینده مساعدت کنند و از اعزام نمایندگان به مأموریت‌های غیرضرور خوددار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز