خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان خبرداد؛

آغاز سرشماری حیات وحش از امروز با حضور ۱۵ گروه در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۳۱۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از آغاز سرشماری حیات وحش با حضور ۱۵ گروه در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی سالاروند روز چهارشنبه - پانزده آذر ماه - در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه با حضور کارشناسان مربوطه سفیدکوه خرم‌آباد پایش خواهد شد، اظهار داشت: از امروز ۱۵ گروه پایش این طرح شامل کارشناسان، محیط‌بانان و نیروهای حفاظت محیط زیست استان با استفاده از تجهیزات از جمله پهپاد، تلسکوپ و دوربین‌های جدیدسرشماری برآورد جمعیت حیات‌وحش را انجام می‌دهند.

وی افزود: بر اساس این سرشماری‌ها تعداد افزایش یا کاهش حیات‌وحش و میزان زادآوری حیوانات مشخص و نقاط ضعف شناسایی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: هوشمندسازی پایش مناطق حفاظت شده غرب استان انجام شده است و شرق استان نیز طی هفته آینده کامل می‌شود.

سالاروند بیان کرد: اکنون ۱۵ پاسگاه محیط بانی ثابت و چهار پاسگاه محیط بانی سیار در لرستان فعال است.

وی با بیان اینکه پاسگاه های محیط بانی کول چپ و اشترانکوه فصلی هستند اظهار داشت: در حال حاضر سه پاسگاه محیط بانی تشکن با ۶۵ درصد، گرین سلسله با ۸۰ و قالی کوه بزنوید با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه با احداث چند پاسگاه در دست احداث پوشش ۱۰۰ درصدی مناطق تحت مدیریت استان محقق می شود ادامه داد: همچنین اوایل سال آینده عملیات اجرایی یک پاسگاه محیط بانی در سد معشوره بر اساس تعهدات آغاز و پاسگاه محیط بانی شاداب کوه در صورت تامین اعتبار کلنگ زنی و احداث می‌شود.

سالاروند گفت: سال گذشته همزمان با سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست به استان هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت این استان با نصب ۱۲ دوربین آغاز شد و اکنون هوشمند سازی حفاظت از سفید کوه خرم آباد کامل شده و مناطق اشترانکوه، دریاچه گهر و سفید کوه ازنا نیز در حال تکمیل مراحل نهایی هستند.

وی با بیان اینکه اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد مناطق تحت مدیریت هوشمند سازی شده اند افزود: همچنین به منظور ارتقای ضریب امنیت در این مناطق برای نخستین بار در استان خرید تجهیزات و دوربین‌های با کیفیت برای پایش حیات وحش انجام شده که نقش بسیار مهی در شناسایی و دستگیری شکارچیان داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار داشت: همچنین جهت تامین تجهیزات مورد نیاز محیط بانان استان مجوزهای لازم برای بی سیم دیجیتال اخذ شده است و تا پایان سال تمام بی سیم های محیط بانی استان دیجیتال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز