خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری لرستان:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در مشکلات اقتصادی و نبود شغل دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۹۹۸

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ریشه آنها به مشکلات اقتصادی و نبود شغل می‌رسد و اگر اشتغال مهیا باشد میزان سرقت ها هم بطور معناداری کاهش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سعید شهواری امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد که همراه با شورای قضایی استان در محل سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و سرقت‌های خرد که در بروجرد و یا در کل استان اتفاق می‌افتد نشان دهنده اهمیت و ضرورت توجه به پیشگیری از وقوع این مشکلات است و حوزه پیشگیری نیز فراتر از دادگستری و قوه قضاییه به عنوان یک مسئله فراقوه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سرقت های خرد ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم دارد که در اختیار قوه قضاییه نیست بلکه باید با تعامل و همکاری در راستای حل مشکلات و یا پیشگیری از وقوع این آسیب‌های اجتماعی اقدام کرد.

وی گفت: بسیاری از درگیری ها و پرونده های نزاع و قتل و درگیری مربوط به همین مسئله مالکیت های زمین است در صورتی که با انجام حدنگاری می توان جلوی همین مشکلات را گرفت.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: ۸۰۶ هزار ثبت ثنا در لرستان انجام شده که این موضوع نقش مهم و موثری در کاهش رسیدگی‌های غیابی در دادگاه‌های استان دارد.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال تعداد ۴۱ هزار و ۳۳۶ پرونده میزان پرونده های ورودی دادگستری شهرستان بروجرد بوده است، اضافه کرد: با توجه به آمار خوب پرونده های مختومه، عملکرد دادگستری شهرستان بروجرد از لحاظ میزان ورودی و خروجی پرونده ها قابل قبول است.

حجت الاسلام شهواری در خصوص محکومان جرائم غیرعمد در لرستان در ۹ ماهه امسال و مشارکت خیرین در آزاد کردن آنها ادامه داد: امسال تعداد ۲۳۵ نفر از محکومان جرایم غیر عمد با پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال آزاد شدند و اکنون ۱۷۰ نفر از محکومان جرائم غیرعمد استان نیازمند همت و عزم خیرین هستند که در صورت پرداخت بدهی های آنها آزاد می شوند.

وی با بیان اینکه در شهرستان بروجرد نیز ۲۲ زندانی جرائم غیر عمد با پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی ستاد دیه و خیرین امسال آزاد شدند، بیان کرد: ۱۹ زندانی جرائم غیر عمد در بروجرد شامل ۱۵ مرد و چهار زن با رقم محکومیت ۳۰۰ میلیارد ریال زندانی هستند که با کمتر از پنج میلیارد ریال هم با اخذ رضایت یا صدور احکامی همانند احصا در صورت کمک خیرین می توان آنها را آزاد کرد.

حجت الاسلام شهواری با تاکید بر ضرورت توجه به حل مشکلات مردم وگره گشایی از کار مردم گفت: امروز بعد از برگزاری جلسه شوراری اداری بروجرد و شورای قضایی استان میز خدمت برپا می شود تا مردم بدون رنج سفر به مرکز استان مشکلات خود را مطرح کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر مسئله اتتخابات و ضرورت مشارکت مردمی گفت: مجلس به نوعی ریل گذاری در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سایر بخش ها را انجام می دهد پس مشارکت حداکثری در تشکیل چنین مجلسی امری ضروری است و در همین خصوص سلامت انتخابات هم باید مورد توجه باشد.

وی افزود: همه دستگاه ها از دادگستری تا تمام دستگاه های دیگر باید اصل بی طرفی را رعایت کنند و کمترین شکی در دل مردم مبنی بر جانب داری مسوولان از شخص خاصی نباید به وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به فضای مجازی و ضرورت مدیریت صحیح در این فضا گفت: فضای مجازی به فضایی رها شده تبدیل شده است که مملو از افترا و یا تخریب هایی علیه برخی دیگر می شود که باید در مدیریت این فضا همت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز