خبرگزاری کار ایران

آموزش مستمر فرهنگ ترافیک به دانش آموزان در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۹۲۸

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از آموزش مستمر فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی کلانشهر شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، هادی شه‌دوست شیرازی با بیان اینکه زنگ آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس کلانشهر شیراز هم‌زمان با هفته حمل‌ و نقل در سال ۱۴۰۱ با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس نواخته شد، اظهار کرد: این طرح در سال گذشته و همزمان با هفته حمل و نقل با آموزش ۵۰۰ مدرسه آغاز و تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲ در تمامی مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی دخترانه و پسرانه به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

شه دوست شیرازی با اشاره به اینکه مفاهیم آموزشی ترافیک به زبان هنر و به شکل ساده از طریق هنرمندان شیرازی به دانش آموزان منتقل می‌شود، تصریح کرد: آموزش‌ها به‌طور مستمر و بر اساس سرفصل‌های مشخص شامل اصول عبور ایمن از خیابان در روز و شب، فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی، مفاهیم چراغ راهنمایی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به زبان طنز و هنر برای دانش آموزان تشریح می شود.

 معاون شهردار شیراز رمز اثربخشی آموزش‌ها را استمرار عنوان و خاطرنشان کرد: تکرار و استمرار آموزش ویژه دانش آموزان و سایر اقشار جامعه از طریق پارک‌های ترافیک، فضای مجازی، صداوسیما، به‌صورت چهره به چهره و اقلام کمک‌آموزشی برنامه‌ریزی و در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین در خصوص حوزه فرهنگ‌سازی ترافیکی یادآور شد: دراین‌باره، هم بحث تشکیل کمپین «قرار مهرماهی» و همچنین تبلیغات محیطی از ابتدای سال تحصیلی انجام‌گرفت؛ به‌طورکلی رانندگان را نسبت به تردد عابران پیاده و خصوصاً دانش آموزان و عدم تجمع در ورودی و خروجی‌های مدارس در سطح شیراز حساس‌تر از قبل کرده‌ایم.

شه دوست شیرازی گفت: این کمپین با عنوان قرار مهرماهی، قراری است که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک با دانش آموزان، رانندگان و والدین می‌گذارد برنامه‌ریزی و تدوین‌ شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اهمیت و تلاش مستمر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بحث آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان، ایمن سازی و ساماندهی معابر و فضاهای منتهی به مدارس نیز در اولویت های کاری این مجموعه قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز فرهنگ ترافیک هر جامعه را یکی از نمودهای رفتاری افراد در استفاده از فضاهای متعلق به عبور و مرور آن جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به نقش مهم دانش آموزان آینده ساز در جامعه و با هدف نهادینه سازی فرهنگ و قوانین ترافیکی ، مسیر خود را در آموزش هرچه بیشتر آینده سازان جامعه ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز