خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

اعتبارات تبصره 18 برای استان چند برابر شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۵۴۳

استاندار لرستان با اشاره به تخصیص اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ به صورت مساوی به استان ها گفت: اگر این اعتبار برای استانی مانند لرستان چند برابر شود می تواند تحولات خوبی را در تولید و اشتغال ایجاد کند.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، عنوان کرد: بر این اساس میزان تخصیص اعتبار تبصره ۱۸ برای استان های محروم باید ویژه تر باشد.

وی ابراز کرد: لرستان به نسبت جمعیت و اعتباراتی از جمله منابع آب، پیوست سایر استان های همجوار است که عامل مهمی در آهنگ کند توسعه در آن است.

استاندار به نقش اثر گذار لرستان نسبت به استان های همجوار در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، پدافند غیرعامل و امنیت اشاره کرد و اظهار کرد: در تخصیص اعتبارات به استان های کم برخوردار از جمله لرستان با توجه به نقش حامی  بودن برای استان های همجوار باید نگاه ها ویژه باشند.

زیویار خواستار تخصیص اعتبار ویژه توسط سازمان برای مباحث فرهنگی، خانه عالم، مصلاها، سدها، راه آهن، بیمارستان ها، جاده ها و ساختمان استانداری شد و ابراز کرد: اگر چه سد بختیاری پشتیبان کننده ی سد دز است اما تکمیل آن گردشگری و اشتغال لرستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، لذا تکمیل آن برای استان ضروری است.

وی با اشاره به روند کند تکمیل ساخت جاده های چهارخطه استان، گفت: قطعات در دست ترمیم جاده قدیم پلدختر، جاده ی بروجرد به اشترینان، خرم آباد به چگنی و کوهدشت و ازنا به شازند نیازمند تخصیص اعتبار ویژه هستند تا به جای روند چند ساله ظرف چند ماه تکمیل شوند.

استاندار تاکید کرد: مکاتبات لازم با سازمان برنامه و بودجه کشور جهت تخصیص اعتبارات ویژه به پروژه‌های استان با تشریح جزئیات انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز