خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

کشاورزان، روستائیان و عشایر بیمه شده یک میلیون تومان عیدی دریافت می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۹۲۱

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در خصوص پرداخت عیدی به بازنشستگان این صندوق تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد به میزان یک میلیون تومان (سطح یک پرداختی پرداخت مستمری) عیدی به بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر پرداخت کنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، بیت اله برقراری در جمع خبرنگاران در خصوص زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: تلاش مان این است که ظرف یک هفته این مسئله در هیئت‌ مدیره صندوق به تصویب برسد و سپس به حساب مستمری‌بگیران واریز کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: ۱۹۲ هزار نفر از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند که همین تعداد نیز در آستانه سال جدید عیدی دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به سایر صندوق‌های بیمه‌ای گفت: علاوه بر این انتقال، سایر صندوق‌های بیمه‌ای می‌توانند سوابق خود را به این صندوق منتقل کنند.

برقراری همچنین به بیمه درمان بیمه‌شدگان صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر اشاره کرد و افزود: بیمه درمان این افراد توسط سازمان بیمه سلامت انجام می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اعلام خبر پوشش بیمه درمان تکمیلی برای مستمری‌بگیران این صندوق تصریح کرد: همه مستمری‌بگیران از این تسهیلات برخوردار خواهند شد.

 وی با اشاره به اینکه دو هدف اساسی و مهم در صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان و عشایر ترسیم شده، اظهار کرد: کفایت مستمری و ارائه خدمات بهتر، دو هدفی است که برای بیمه‌شدگان پیگیری و دنبال می‌شود.

 برقراری با اشاره به اینکه دو سوم حق بیمه بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر توسط دولت پرداخت می‌شود گفت: در این صندوق دولت به عنوان کارفرما شناخته می‌شود و این صندوق بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی برنامه‌های خود را اجرا می‌کند و تلاش داریم به سمت عدالت اجتماعی حرکت کنیم.

 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: با استقرار دولت سیزدهم اقدامات مؤثری در این صندوق برای بیمه‌شدگان طراحی و اجرا شده است. هم‌زمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۵ اقدام مهم و راهبردی توسط صندوق عملیاتی و اجرا شده است که این اقدامات برای نخستین‌بار است که صورت گرفته که می‌توان به برنامه راهبردی مبتنی بر نگاه بیمه‌ای، محاسبه بیمه‌ای و افزایش پایداری صندوق جذب بیمه‌شده‌های جدید، تمدید بیمه‌شدگان، افزایش ۴۱ درصدی پوشش بیمه‌ای بیمه اجتماعی زنان و افزایش مستمری بیمه‌شدگان در حدود ۴۳ درصد اشاره کرد.

 افزایش نرخ وفاداری بیمه‌شدگان؛ اولویت اصلی صندوق

 مدیر صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان نیز در جمع خبرنگاران گفت: این صندوق، خدماتی همچون پرداخت مستمری فوت، ازکارافتادگی، مستمری بازنشستگی و انتقال سوابق به بیمه بازنشستگی را به کشاورزان، روستاییان و عشایر ارائه می‌کند.

 کیانوش کازرونی ادامه داد: تمام تلاش این صندوق در استان این است که نرخ وفاداری بیمه‌شدگان تحت پوشش را افزایش دهد به همین منظور تاکنون نشست‌هایی با حضور مقامات استانی برگزار شده است. همچنین میز خدمت در کل سطح روستاها برگزار شده است و از این طریق اطلاع‌رسانی گسترده در میان جامعه هدف انجام گرفته تا متقاضیان واجد شرایط از حق خود بهره ببرند.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو کارگزاری در استان اصفهان وظیفه ارائه خدمات به قشر عشایر را برعهده دارند، بیان کرد: تاکنون ۸۵۰ نفر از عشایر تحت پوشش این دو کارگزاری بیمه شده‌اند. همچنین بر اساس مکاتباتی که با سازمان امور عشایر داشتیم، به دنبال آن هستیم تا آمار عشایر بیمه شده را افزایش دهیم.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان در ماه‌های گذشته همواره رتبه اول تا سوم را در افزایش تعداد تمدید بیمه‌شدگان را داشته است، بیان کرد: اطلاعات افراد بیمه شده در پایان هر ماه مورد بررسی قرار می‌گیرد و از طرف دفتر صندوق استان برای آنها پیامک تمدید بیمه ارسال می‌شود. همچنین بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجع به سایت صندوق، اطلاعات بیمه خود را دریافت کنند و بدون حضور در دفاتر کارگزاری حق بیمه خود را پرداخت کنند.

 وی اظهار کرد: بعد از سازمان تأمین اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان دومین صندوق بیمه‌ای بزرگ در کشور از نظر منابع مالی و تعداد افراد بیمه شده محسوب می‌شود. در سال قبل قرارگاه کرامت راه‌اندازی شد و بر اساس فعالیت‌های انجام گرفته در این قرارگاه؛ استان اصفهان بالاترین آمار جذب بیمه‌شدگان روستاییان، عشایر و کشاورزان را در سطح کشور داشته است. همچنین بر اساس آمار به دست آمده، طی یازده ماه اخیر نیز هشت هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه این صندوق قرار گرفته‌اند.

 کازرونی در خصوص آمار تمدید بیمه‌شدگان نیز گفت: استان اصفهان در سال گذشته رتبه اول تمدید بیمه‌شدگان را در سطح کشور به خود اختصاص داد. مبنای صندوق اصفهان بر آن است تا آمار تمدید بیمه‌شدگان را به بالای ۹۰ درصد برساند. به همین خاطر افرادی که بیمه خود را تمدید کنند تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز