خبرگزاری کار ایران

رئیس کل بیمه مرکزی کشور:

۸۵ درصد حق بیمه مردم در قالب خسارت بازگشت داده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۷۴۵

رئیس کل بیمه مرکزی کشور گفت: در سال جاری همچنین ۷۶ هزار میلیارد تومان حق بیمه از مردم دریافت شده که ۸۵ درصد آن در قالب خسارت به مردم بازگشت داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان‌ شرقی، علی استاد هاشمی رئیس بیمه مرکزی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه تبریز با تاکید بر اینکه تمامی شرکت‌ها و صنایع بزرگ تحت پوشش بیمه هستند، گفت: در حال حاضر ۴۱ شرکت بیمه تجاری در کشور فعال هستند که یکی از آنها کاملا دولتی بقیه کاملا خصوصی یا نیمه دولتی هستند.

استاد هاشمی با اشاره بر نقش صنعت بیمه در اقتصاد ایران گفت: کارکرد صنعت بیمه جمع آوری ریسک و کمک به تامین مالی یا سرمایه گذاری اقتصادی پایدار است. 

رئیس بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه خصوصیت بیمه تجاری در عدم  وابستگی به بودجه دولت است، ادامه داد: در سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان پرداختی خسارت به مردم توسط بیمه انجام شده و همچنین ۷۶ هزار میلیارد تومان حق بیمه از مردم دریافت شده که ۸۵ درصد آن در قالب خسارت به مردم بازگشت داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای باید در سال آینده افزایش یابد به طوریکه مبلغ حق بیمه باید سرمایه گذاری شده و از این محل خسارت ها پرداخت شود. 

استادهاشمی با تاکید بر اهمیت بیمه برای شرکت‌های دانش بنیان گفت: در برنامه جدید این مورد لحاظ شده است. 

رئیس بیمه مرکزی با بیان اینکه پیش از این حداکثر زمان رسم و ارسال تصادفات به بیمه دو ساعت زمان می‌برد که به صورت داده و pdf انجام می‌شد، ادامه داد: تا عید نوروز مشکلات کلی رفع و پروسه کروکی در تصادفات کم، طرح کامل ‌اجرایی شده و کروکی کاغذی حذف می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه فرهنگسازی و آموزش لازم در مورد لزوم بیمه داده نشده است، گفت: به دلیل تورم، مردم کمتر به سمت بیمه گرایش دارند و اما متاسفانه بعد از وقوع حوادث ناگوار همچون آتش سوزی، سیل و زلزله به اهمیت امر بیمه پی می برند. 

استاد هاشمی یادآور شد: ۹۴ درصد منازل فاقد بیمه اتش سوزی هستند این در حالی است که با پرداخت سالانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان می‌توانند مقابل بسیاری از مسائل را تا سقف یک میلیارد خسارت بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز