خبرگزاری کار ایران

هشدار سطح نارنجی هواشناسی یزد؛

بارش نزولات جوی، کاهش دما، یخبندان، وقوع روان آب و سیلاب در پیش است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۵۷۴

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد با اعلام هشدار سطح نارنجی گفت: برای امروز و فردا بارش برف و باران در استان یزد پیش بینی می‌شود.

سیدعباس میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از یزد اظهار داشت: با ورود سامانه جدید، بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت، کاهش نسبی دما و سرما و یخبندان شبانه پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح جزئیات این سامانه با بیان اینکه سامانه بارشی از پیش از ظهر امروز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و تا عصر فردا سه شنبه ادامه دارد افزود: باران با احتمال رعد و برق و مه گرفتگی و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

میرحسینی ادامه داد: گاهی وزش باد نسبتا شدید، ذوب برف و ایجاد روان آب و سیلاب، اختلال در ترددهای جاده ای، یخزدگی و لغزندگی زمین در محور‌های کوهستانی به دلیل ذوب برف، انسداد گردنه‌های برف گیر، تشکیل مه و کاهش دید از پیامدهای این سامانه است.

وی با بیان اینکه در هشدار صادر شده بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال‌ها و آب روها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و عدم فعالیت عمرانی تاکید شده است عنوان کرد: کاهش دید در مناطق کوهستانی و خسارت به سازه‌های موقت، ماشین‌آلات کشاورزی و محصولات زراعی و باغی انتظار می‌رود و لازم است تدابیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز