خبرگزاری کار ایران

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها:

دولت تمام ابزارهای لازم برای گرفتن حق آبه سیستان از افغانستان را به کار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۶۰۹

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به بارش های اخیر در افغانستان گفت: حاکمان افغانستان باید حق آبه سیستان را پرداخت کنند و دولت باید از تمام ابزارهای لازم برای گرفتن حق آبه استفاده کند.

به گزارش ایلنا، محمدحسن ملک رئیسی با اشاره به بارش‌های اخیر در افغانستان گفت: سال‌هاست افغانستان به این بهانه که خشکسالی است و آب رودخانه‌ها کم شده است حق آبه سیستان را پرداخت نمی‌کند.

وی افزود: این در صورتی است که بارش‌های خوبی در روز‌های اخیر صورت گرفته و رودخانه هیرمند سیلابی شده است و تصاویر ارسالی نشان می‌دهد حجم سیلاب در این رودخانه زیاد است.

ملک رئیسی تصریح کرد: متاسفانه حاکمان افغانستان بجای اینکه اجازه دهند آب به سیستان برسد به سمت گودزره هدایت می‌کنند و در صورتی که این آب حق سیستان است.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: از سوی دیگر حاکمان افغانستان بر خلاف عهدنامه ایران و افغانستان بعد از سد کمال خان بر روی رودخانه هیرمند کانال‌ها و سدهایی ایجاده کرده‌اند یا در حال ساخت هستند و آب را در داخل خاک افغانستان پخش می‌کنند و با بهانه‌های واهی سهم سیستان را نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: متاسفانه قطع حق آبه سیستان از رود هیرمند شمال استان سیستان و بلوچستان را در وضعیت خشکسالی شدیدی قرار داده است به صورتی که کشاورزی و دامداری نابود شده است و آب آشامیدنی سالم هم در دسترس مردم نیست.

ملک رئیسی اظهار کرد: از این رو از دولت آیت الله رئیسی و دستگاه سیاست خارجی انتظار داریم و درخواست می‌کنیم تمام ابزارهای لازم برای گرفتن حق آبه ایران از افغانستان را به کار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز