خبرگزاری کار ایران

میزان تخلیه و بارگیری در بنادر بوشهر به بیش از ۵۸ میلیون تن رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۱۶۲

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان در ۱۱ ماه امسال با افزایش ۶.۵ درصدی به ۵۸ میلیون و ۸۴۸ هزار تن رسید.

به گزارش ایلنا، " محمد شکیبی نسب " روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع میزان تخلیه و بارگیری در بنادر استان سهم کالاهای غیرنفتی ۹ میلیون و ۸۳۲ هزار تن گزارش شده که در مقایسه با سال گذشته ۳.۵ درصد رشد نشان می دهد.

وی بیان کرد: در بخش کالاهای نفتی نیز میزان تخلیه و بارگیری با افزایش۷.۲ درصدی به ۴۹ میلیون و ۱۶۱ هزار تن رسیده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در بخش ترانزیت نیز عملکرد بنادر استان بوشهر در کالاهای نفتی و غیرنفتی به ۱۱۵ هزار تن و ۷۳۵ تن رسیده است که در این حوزه عدد قابل توجه رشد ۱۸ درصدی ترانزیت در بخش کالاهای نفتی است.

وی اظهار کرد: با ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور و شتاب گرفتن روند توسعه زیرساخت‌ها در بنادر استان بوشهر امید می‌رود میزان تخلیه و بارگیری این استان در سال جدید با رشدی چشمگیر مواجه شود.

شکیبی نسب افزود: در این حوزه طرح زیرساختی بسیار خوبی در بنادر بوشهر (مجتمع بندری نگین) دیر، کنگان، گناوه و ریگ در دست ساخت است که بخشی از آنها در آستانه بهره برداری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در شاخص شناورهای بالای یک‌هزار تن نیز شمار شناورها به ۲ هزار و ۲۵۰ تن رسیده که در مقایسه با ۱۱ ماهه سال گذشته ۲ درصد رشد نشان می دهد.

شکیبی نسب افزود: در حوزه مسافری نیز شمار جابجایی مسافر با افزایش ۷.۵ درصدی به ۲۴۳ هزار و ۳۳ نفر رسیده است.

وی یادآور شد: در حوزه گردشگری دریایی نیز پایانه بین المللی مسافربری دریایی شهید حقگو در ایام نوروز در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز