خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مطرح کرد؛

در فارس استقبال خوبی از رویداد «یکصدا ایران» صورت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۶۳۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس گفت: رویداد «یکصدا ایران» در راستای توسعه عدالت فرهنگی و همچنین عمل به تکالیف اجتماعی در مناطق محروم، می‌تواند به شکل گسترده‌تری توسط مدیران و هنرمندان برگزار شود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا قانعی درباره برگزاری رویداد «یکصدا ایران» که از 10 اسفند 1402 در این استان آغاز شده است و تا 22 اسفند ادامه دارد، افزود: جلسات متعددی با دبیر قرارگاه تحول اجتماعی استان داشته ایم و از آنجایی که با محله‌های حاشیه‌نشین شهر شیراز آشنایی دارند و تیم‌های محلی دارند که در مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و فرهنگسراها فعالیت‌های تشکیلاتی انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیدیم تا رویداد«یکصدا ایران» را در 10 محله حاشین‌نشین شهر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برهمین اساس تیم‌های هنری مشخص شدند و برنامه‌هایی مدنظر قرار گرفت که شادی آفرین باشند؛ فضای خوبی درمحلات با حضور گسترده هنرمندان فراهم شده است و استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

به اعتقاد قانعی زمانی فضایی فراهم و هنرمندان از فضای گالری‌ها و تالارهای در بسته بیرون می‌آیند و در جامعه عمومی حضور پیدا می‌کنند که مردم جدی‌تر در آن فعالیت داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس اضافه کرد: این موضوع هم به نفع هنرمندان است و هم خدمتی از جنس فرهنگ و هنر به مردمی ارائه می‌شود که شاید فرصت این را نیابند تا در فضاهای تخصصی هنری حضور پیدا کنند؛ امیدوارم با استمرار آن برنامه‌ریزی جدی‌تری صورت گیرد.

قانعی درباره برگزاری رویدادهایی از این دست در محلات حاشین نشین شهر اظهار کرد: در استان فارس به شکل جسته و گریخته این برنامه انجام می‌شد و بسیاری از هنرمندان برای عمل به تکالیف اجتماعی خود از این جنس کارها انجام داده‌اند، اما به این شکل سازمان یافته از طریق وزارت ارشاد و در سطح کلان انجام نشده است.

وی ادامه داد: این رویداد بزرگ کشوری، اتفاق بسیار فرخنده‌ای است که می‌توان آن را سازماندهی کرد تا هم میان هنرمندان و هم فعالین اجتماعی فرهنگی محلات، ارتباط برقرار شود و از این طریق این ارتباط، به شکل گسترده‌تر در راستای توسعه عدالت فرهنگی در مناطق محروم با گام‌های بزرگتری همراه شود.

قانعی در پایان درباره برگزاری رویدادهایی از این دست خارج از مرکز استان و در شهرهای کوچک نیز گفت: درکلان شهرهایی مانند شیراز، حلقه مرکزی برای تمرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مراکز شکل می‌گیرد و در حاشیه شهر کمتر این خدمت‌ها داده می‌شود، اما در شهرستان‌های کوچک خدمتی که داده می‌شود عمومیت پیدا می‌کند و عموم مردم در آن شرکت دارند. بنابراین ارتباط هنرمندان با مردم وسیع و دقیق‌تر نسبت به کلان شهرها ایجاد می‌شود و بهتر است بگوییم این ارتباط وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز