خبرگزاری کار ایران

دادستان فارس تاکید کرد؛

جلوگیری از گرانفروشی، احتکار و کم‌فروشی در ایام نوروز و ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۵۷۶

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس تأکید کرد: نظارت بر بازار در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز به‌منظور جلوگیری از گرانفروشی، احتکار و کم‌فروشی تشدید می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدمصطفی بحرینی در نشسته کمیته تنظیم بازار استان فارس بر توجه نهادهای مسئول بر اصناف مختلف و پیشگیری از تخلفات تأکید کرد و گفت: کلیه دادستان‌های حوزه‌های قضایی سراسر استان مکلف هستند تا در راستای پیگیری حقوق عامه و با همکاری اعضای پیش‌بینی شده کمیته و تحت مسئولیت و ریاست دادستان حوزه قضایی بر بازار و قیمت‌ها و توزیع کالاها نظارت داشته باشند.

وی بیان کرد: همه تمرکز کمیته نظارت، معطوف به جلوگیری از گران‌فروشی، احتکار و کم‌فروشی به خصوص در ماه مبارک رمضان و ایام پایانی سال خواهد بود.

بحرینی با اشاره به اینکه بنایی بر بسته شدن هیچ واحد صنفی نداریم، تصریح کرد: رعایت شئونات ماه مبارک رمضان و روزه داران و رعایت قوانین خط قرمز نهادهای نظارتی است و صرفا حرکت در مسیر قانون است که برای همگان حاشیه امن ایجاد خواهد کرد.

دادستان مرکز استان فارس در ادامه به موضوع حوزه گردشگری در ایام تعطیلات نوروز نیز اشاره کرد و گفت: باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا نرخ کالاهای قابل عرضه در این ایام مطابق تعرفه باشد و هیچ استثناء و تفاوتی در قیمت فروش واحدهای صنفی در فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری و اماکن تفریحی و گردشگری نباید ایجاد شود.

وی به فعالیت پیوسته کمیته تنظیم بازار با محوریت دادستانی مرکز استان و با حضور فعال معاون صیانت از حقوق عامه  دادستان اشاره کرد و افزود: با همکاری این قرارگاه مشترک و حضور میدانی، کمیته  فعال و مؤثر بر نظارت بر اصناف و بازار به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز زمینه جلوگیری از گران‌فروشی و نظارت بر تنظیم بازار را فراهم شده است.

بحرینی تصریح کرد: شعب ویژه‌ای در حوزه تعزیرات حکومتی و دادسرا ایجاد شده است که در موارد خاص رسیدگی‌ها به صورت خارج از نوبت انجام شود.

این مقام قضایی استان فارس از کلیه نهادهای ذی‌مدخل  به خصوص دستگاه‌های نظارتی خواست با نظارت بیشتر اخلال در نظم بازار را پیگیری و با گرانفروشی بدون اغماض و با قاطعیت برخورد کنند.

وی تأکید کرد: لازم است همه مسئولان تمام اهتمام و تلاش خود را در این راستا انجام دهند تا با مدیریت صحیح بازار را کنترل کنیم تا فشارهای اقتصادی وارد شده به مردم کاهش یابد.

دادستان مرکز استان فارس با بیان اینکه بخشی از هدف ما نظارت از سوی خود اصناف و اتحادیه‌ها است، گفت: تلاش می‌کنیم با تعامل و هم‌افزایی نهادهای مسئول بر تنظیم بازار فرایند نظارتی را اصناف تخصصی کنیم.

بحرینی در پایان گفت: مواردی که به دستگاه‌های مربوطه گزارش می‌شود بنا به توصیه و تأکید استاندار فارس، باید دستگاه‌های مربوطه به سرعت مورد رسیدگی قرار دهند و اگر تخلفی هست، بلافاصله مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز