خبرگزاری کار ایران

شهردار همدان:

ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای همدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۶۴۶

۱۱۸ هکتار به تولید مسکن همدان کمک کرده‌ایم

شهردار همدان گفت: اگر در سال‌های آینده به سمت سرمایه‌گذاری و درآمدهای پایدار نرویم قطعاً با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مسعود حسینی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سه پروژه بزرگ پل شهید همدانی، پل غدیر و بازار سینا افتتاح شد و با رفع مشکل پارکینگ آقاجانی‌بیگ و تغییر پیمانکار، امیدواریم سال آینده این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد.

وی مطرح کرد: در مدیریت شهری همدان اصلی‌ترین موضوع اتخاذ سیاست اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است به طوریکه شهرداری و شورای شهر ریسک بزرگی کرده و قدم بزرگی برداشت و چهار پروژه بزرگ پل شهید همدانی، پل غدیر، پارکینگ آقاجانی‌بیگ و بازار سینا را پیگیری کرد تا انجام شود.

شهردار همدان با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی افزایش دوربین‌های ثبت تخلف را در سطح شهر داشتیم، تصریح کرد: در حوزه زوج و فرد کردن محدوده شهری شش دوربین ثبت تخلف و ترافیکی اضافه کردیم و افزایش صددرصدی دوربین‌ها اقدام خوبی در حوزه هوشمندسازی بوده است.

وی توضیح داد: امسال ۴۳ هزار متر در ۳۳ محور جدولگذاری در شهر همدان انجام شده و ۱۰۵ هزار مترمربع پیاده‌رو سازی را در مناطق چهارگانه داریم که برخی‌ها از آنها افتتاح شده و در حوزه زمین‌های ورزشی و چمن‌های مصنوعی ۱۰ پروژه انجام شده است. 

شهردار همدان با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ایجاد خطوط BRT به صورت آزمایشی از میدان بیمه تا شهرک فرهنگیان را اجرایی کردیم، مطرح کرد: ۱۲ اتوبوس را در این خط به‌کار بردیم که خوشبختانه بازتاب خوبی داشته است.

وی  در ادامه یادآور شد: شهرداری همدان برای کمک به تولید مسکن ۱۱۸ هکتار به این حوزه اختصاص داد و این مساحت به شهر اضافه شد به طوریکه تقریبا از سهم شهرداری ۲۳ هکتار به امر تولید مسکن اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ مترمربع در ۱۲ نقطه پوشش رودخانه را انجام دادیم و این اقدام مقطعی با توجه به درخواست شهروندان بوده است، گفت: زیرساخت‌های گردشگری را مورد توجه قرار دادیم و امروز شاهد هستیم ادامه روند از جمله ساخت سرویس‌های بهداشتی اجرایی می‌شود.

شهردار همدان مطرح کرد: راه‌اندازی نخستین مرکز داده سیار از پروژه‌های شاخص در کلانشهرها در کشور با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان انجام شده و اورهال مرکز داده‌های سیار با ۱۰ میلیارد تومان از دیگر اقدامات بوده است. 

حسینی افزود: در حوزه تصدیق صدور گواهینامه اقدام خوبی انجام شده است به طوریکه ۳۰ درصد از پروانه‌های صادر شده در کمتر از ۹۰ روز بوده و حدود ۳۰ درصد از پرونده‌ها هم بالای ۹۰ روز چرا که این پرونده‌ها خاص بودند.

وی با بیان اینکه ۴۲ درصد بودجه سال آینده به هزینه‌های جاری اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: منابع حاصل از فروش املاک و خلق زمین و تفکیک ۱۲۸۰ میلیارد تومان است که تقریبا ۳۰ درصد بودجه و درآمدهای عمومی ۲۶۰۰ میلیارد تومان بوده و اوراق تعبیه شده برای پروژه‌های عمرانی نیز ۴۱۰ میلیارد است به طوریکه فروش املاک در سال ۱۴۰۱، ۳۷ درصد و امسال ۳۰ درصد بوده و امسال هم سعی کردیم ۳۰ درصد را حفظ کنیم.

شهردار همدان اضافه کرد: سال ۱۴۰۲ در حوزه فروش املاک با رکود مواجه بودیم و در حوزه پروانه‌های ساختمانی و پروانه‌های صادره به لحاظ شرایط اقتصادی جامعه کمتر رغبت بود و به همین علت کمتر رونق اقتصادی را شاهد بودیم اما خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده است و پیش می‌رود.

حسینی تصریح کرد: در حوزه مسکونی رویکرد این بوده تقریبا ۴۰ درصد پروژه‌های در دست شهرداری در امر مشارکت و سرمایه‌گذاری اختصاص یابد و ۱۱۸۰ میلیارد تومان از بودجه به حوزه حمل و نقل عمومی تخصیص پیدا کند که شامل BRT، پارکینگ عمومی آقاجانی‌بیگ، پیاده‌روسازی و ... خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز