خبرگزاری کار ایران

معاون اداره‌ کل هواشناسی استان خبر داد؛

فراگیری رگبار باران و رعد و برق در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۱۰۲

هشدار سطح نارنجی شماره ۱۷ برای استان صادر شد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه رگبار باران و رعد و برق تا ساعاتی دیگر نقاط مختلف این استان را فرا می‌گیرد، گفت: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی وضع هوا نشان می‌دهد یک سامانه بارشی فعال از نوار غرب به کشور وارد شده که به تدریج استان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا، رضا مرادی افزود: بارش‌ها در استان‌های جنوب‌غرب و غرب کشور شدید پیش‌بینی شده است. عمده فعالیت این سامانه در استان مرکزی به صورت بارش و رگبار باران و احتمال رعدوبرق در ساعاتی از امروز دوشنبه تا صبح چهارشنبه است و در برخی مناطق به ویژه در نواحی جنوب و نوار غرب استان نسبتاً شدید است.

وی ادامه داد: با عبور سامانه بارشی از صبح چهارشنبه، سرعت وزش باد در استان مرکزی طی روز چهارشنبه شدید پیش‌بینی شده است. همچنین احتمال بارش برف در برخی ارتفاعات به ویژه در جنوب غرب استان محدوده شهرستان شازند دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: این اداره‌کل به دلیل آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌ها و لغزندگی معابر و جاده‌ها و همچنین وزش باد شدید هشدار سطح نارنجی شماره 17 صادر کرده است.

مرادی به میزان بارندگی‌های سال زراعی جدید در سطح استان مرکزی اشاره داشته و تصریح کرد: در سال زراعی جاری از بازه زمانی ابتدای مهر ماه سال جاری تاکنون بیش از 130 میلیمتر بارندگی در این استان به وقوع پیوسته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز