خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا:

تخلیه فوری ۲ روستا در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۲۹۱

حضور امدادگران در مناطق بحران‌زای سیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از تخلیه فوری ۲ روستا در دهستان سیلاب و کلوار بویراحمد این استان برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از سیل خبرداد.

"کاظم فلاحی دوست" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج با تشریح اقدامات صورت گرفته برای تخلیه این روستاها، اظهارداشت: با اعلام دستور حوزه مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، تخلیه ۲ روستا در دهستان سیلاب و کلوار توسط امدادگران هلال احمر برای پیشگیری از خسارت های سیل و بارندگی ها شروع شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون امدادگران هلال احمر در این روستاها حضور دارند و روستانشینان را با مینی بوس به حرم امامزاده شاه غالب (ع) منتقل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: رگبار شدید باران، صاعقه، رعد و برق، وزش متوسط تا شدید باد و رگبار شدید برف در ارتفاعات از مخاطرات سامانه بارشی امروز و روزهای آینده در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام نیروهای دیگر این جمعیت به روستاهای لار، قلعه دختر و دیشموک در این استان هم خبرداد و یادآور شد: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مَسیل ها و رودخانه های فصلی، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده بعلاوه تخریب سازه های موقت و خسارت به شبکه های برق از اثرات احتمالی سامانه بارشی در این استان است.

فلاحی دوست گفت: با توجه به پیش بینی بارش بیش از ۱۰۰ میلی‌متری باران در مناطق مختلف استان، نیاز است مسوولان شهرستانی با صدور هشدارهای لازم از توقف و تردد شهروندان در حاشیه رودخانه ها، آبراههای درون شهری و تفرجگاه ها جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: دامداران از رها کردن دام ها در ارتفاعات و سکونتگاه‌های نزدیک رودخانه برای به حداقل رساندن خسارت ها بشدت خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز