خبرگزاری کار ایران

خسارت سیلاب به بیش از ۱۱ هزار هکتار زمین کشاورزی در دهلران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۶۱۴

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: در پی نزول رحمت الهی و وقوع سیلاب و تگرگ، به بیش از ۱۱ هزار از مزارع کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است.

به گزارش ایلنا، «جلال یوسفی» روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: بر اساس برآورد اولیه کارشناسان جهاد کشاورزی، ۱۰ هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع گندم و کلزای این شهرستان دچار خسارت خوابیدگی (ورس) شده و ۶۰۰ هکتار از مزارع نیز به کلی به زیر آب فرورفته است.

وی افزود: خسارت های نیز به برخی از زیرساخت‌های بخش کشاورزی از جمله خاکریزها و جاده‌های بین مزارع این شهرستان وارد شده‌ است.

یوسفی افزود: کشاورزان خسارت دیده که اراضی آنها مشمول بیمه کشاورزی است می‌توانند درخواست‌های خود را مبنی بر جبران خسارات وارده، ظرف مدت یک هفته به شعب بانک کشاورزی تحویل دهند.

وی گفت: کشاورزانی که محصول آنها تحت پوشش بیمه کشاورزی نیست نیز می‌توانند درخواست‌های خود را به مراکز جهاد کشاورزی در بخشها جهت ارزیابی توسط کارشناسان و ارجاع به مدیریت بحران تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران خاطرنشان کرد: برآورد دقیق خسارات ناشی از بارندگی‌ها پس از ارائه درخواست‌های کشاورزان به مراکز خدمات جهاد کشاورزی در بخش ها و ارزیابی توسط کارشناسان اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا، سامانه بارشی از روز دوشنبه وارد استان شده بود و روند بارشی تا روز چهارشنبه ادامه داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز