خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد؛

۲۶ هزار و ۸۵۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۳۹۲

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان تعداد ۲۶ هزار و ۸۵۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشت محیط استان صورت گرفت.

به گزارش ایلنا، مریم کوشکی روز یکشنبه پنجم فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دارای تخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی ۶۳۵ مورد بوده و ۱۰۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دارای تخلف بهداشتی، پلمب شدند. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه، مقدار مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته جمع آوری و معدوم شده ۲۱ هزار و ۶۰۴ کیلوگرم بوده است، گفت: در راستای سنجش عوامل محیطی موثر بر سلامت با استفاده از تجهیزات پرتابل ۳۴ هزار و ۴۶۹ مورد بازرسی انجام شده است. 

 کوشکی تعداد نمونه برداری از مواد غذایی سطح عرضه و ارسال به آزمایشگاه 256 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: در زمینه رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه تخلفات بهداشتی ۴۱۴ مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده است. 

وی خاطرنشان کرد: تعداد کلرسنجی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی ۳۰ هزار و ۲۸۴ مورد بوده و هزار و ۲۷۴ مورد نیز نمونه برداری میکروبی و شیمیایی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی صورت گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه فعالیت و بازرسی کارشناسان بهداشت محیط در استان به صورت مستمر تا پایان طرح ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و شکایات مردمی در این راستا، شماره ۱۹۰ پاسخگوی همشهریان گرامی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز