خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی زنجان خبرداد؛

شاهد بارش های رگباری، وزش باد شدید و کاهش دما در استان خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۶۰۷

صدور هشدار سطح زرد برای استان زنجان

کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به استان در این هفته بارش های رگباری، وزش باد شدید، کاهش دما و اعلام وضعیت هشدار سطح زرد پدید غالب هواشناسی در استان زنجان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی قدیمی، امروز با اعلام این خبر،  با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان قسمتی ابری است، اظهار داشت: بارش های رگباری و پراکنده در زنجان ادامه دارد.

کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان، ادامه داد: این روند بارشی دراستان برای روز چهارشنبه بارش ضعیف و پراکنده در برخی مناطق استان پیش بینی می شود.

وی، با بیان اینکه تا روز چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید در استان را شاهد خواهیم بود، افزود: بر اساس این این پیش بینی ها هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان صادر شده است.

وی، تاکید کرد:‌ این هشدار تا صبح پنجشنبه هفته جاری اعتبار دارد و در این شرایط رگبار باران و تگرگ،‌ رعد و برق و در ارتفاعات احتمال بارش برف وجود دارد.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا فردا نیز روند کاهش نسبی خواهد داشت، افزود: هم استانی ها از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.

قدیمی، دمای فعلی شهر زنجان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

وی گفت: طی شبانه روز گذشته شهر قیدار با دمای ۲.۴ درجه و چورزق با ۲۳.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب به عنوان سردترین و گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

این کارشناس هواشناسی در زنجان، با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۶ و ۱۷ درجه، ابهر هشت و ۱۸ درجه، خرمدره هفت و ۱۸ درجه، آب‌بر هشت و ۲۲ درجه، خدابنده سه و ۱۵ درجه، سلطانیه و گرماب ۶ و ۱۷ درجه و ماهنشان هشت و ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز