خبرگزاری کار ایران

تشدید نظارت بر نازل های سوخت بنزین پمپ بنزین ها و جایگاه های CNG

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۲۴۵

مدیرکل استاندارد البرز در گزارش نهم خود در سال جدید از تشدید نظارت بر نازل های سوخت بنزین پمپ بنزین ها و جایگاه های CNG در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، محمد آئینی در گزارش نهم خود به شهروندان در روز هشتم فروردین با اشاره به چگونگی خدمت رسانی به شهروندان در سال 1402 از اهمیت نظارت ویژه اداره کل استاندارد البرز بر جایگاه های CNG استان، خبر داده و اظهار کرد: هر جایگاه CNG موظف به همکاری با شرکت های بازرسی معرفی شده توسط این اداره کل بوده و تمامی ضوابط ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران در این خصوص لازم الاجراست.

وی افزود: در سال جاری نازل های سوخت جایگاه های CNG استان البرز نیز به لحاظ کالیبراسیون و دقت حجمی گاز ارائه شده به مخازن خودروهای دوگانه سوز، مورد ارزیابی قرار گرفته و تمام جایگاه های CNG باید نسبت به اخذ گواهی از استاندارد اقدام کنند. 

آئینی در خصوص نظارت بر پمپ های بنزین استان البرز نیز گفت: تمامی نازل های سوخت بنزین معمولی و سوپر، نفت سفید و گازوئیل توسط سازمان استاندارد مورد آزمون دوره ای قرار گرفته و درصورتیکه یک نازل عملکرد درستی نداشته باشد از ادامه خدمات آن جلوگیری شده و پس از تعمیر و آزمون مجدد آن و در صورت تایید استاندارد، اجازه ادامه فعالیت صادر خواهد شد.

آئینی در این خصوص اظهار داشت: تمام شهروندان می توانند در پمپ بنزین ها برچسبهای صحت کالیبراسیون نازل ها را که روی آنها الصاق شده است مشاهده کرده و درصورتیکه یک نازل عملکرد درستی نداشته باشد بلافاصله موضوع را به این اداره کل گزارش کنند.

وی در ادامه گزارش خود به شهروندان، گفت: در سال جاری با پیگیری های مکرر این اداره کل، دو تاسیسات مهم گاز LPG براساس استاندارد ملی 841 موفق به اخذ استاندارد شده و با توجه به این که فرآیند شارژ سیلندرهای گاز مایع LPG  مشمول مقررات استاندارد اجباری است، نظارت های این اداره کل  بر تاسیسات اصلی شارژ سیندرها بطور ویژه تشدید شده است.      

مدیرکل استاندارد البرز در انتها گفت: تعمیرات سیلندرهای گاز مایع LPG  نیز تحت نظارت استاندارد بوده و به دلیل وجود یک مرکز مهم تعمیراتی سیلندر گاز مایع در استان البرز، ارائه خدمات تعمیر سیلندرهای LPG به استان های مجاور تحت نظارت اداره کل استاندارد استان البرز و کمیته استانی نظارتی مربوطه قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز