خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

اسکله ساحلی بندر ترکمن تاکنون پربازدید‌ترین جاذبه استان بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۲۶۶

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی گلستان گفت: در ایام طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر، بیش از ۴ میلیون و ۱۲۷ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی گلستان به ثبت رسید و دراین‌بین اسکله ساحلی شهرستان بندر ترکمن بیشترین آمار بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

به‌ گزارش ایلنای گلستان، محمدجواد ساوری گفت: امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد که از این تاریخ تا پایان روز هفتم فروردین سال جاری ۴ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۵۸۲ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی سطح استان به ثبت رسیده است. 

وی افزود: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است. در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید صورت گرفته طی این ایام از جاذبه‌های طبیعی استان با تعداد ۲میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۷۹ نفر بود. 

ساوری گفت: ۶۲۳هزار و ۵۸۰ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۴۵۱ هزار و ۵۱۱ بازدید نیز از اماکن تاریخی، ۱۸۷۷ بازدید از موزه‌ها، ۵۵۵هزار و ۲۱۵ بازدید از اماکن تفریحی، ۵۴ هزار و ۹۷۸ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۲۲۳ هزار و ۸۴۲ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید. 

وی یادآور شد: بر اساس آمار ثبت‌شده در ۱۳ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ جاذبه‌های شهرستان‌های گرگان با یک‌میلیون و ۲۲هزار و ۱۳۰ بازدید، گنبدکاووس با ۳۷۱هزار و ۶۴۹ بازدید و بندر ترکمن با ۳۴۲هزار و ۷۷۲ بازدید تاکنون بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص دادند. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان افزود: دراین‌بین اسکله ساحلی شهرستان بندر ترکمن با ۳۰۸هزار و ۳۱۸ بازدید، پارک جنگلی امام رضا شهرستان کردکوی با ۱۶۸هزار و ۴۲۱ بازدید و ۱پارک ملی گلستان با ۱۰۶هزار و ۱۱۱ بازدید بیشترین آمار بازدیدکننده را در بین جاذبه‌های سطح استان به خود اختصاص دادند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: در این مدت تعداد ۲۲۲ هزار و ۴۸۶ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید. 

وی با اشاره به این‌که در این مدت ۱۳۵ هزار و ۵۹۷ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با ۳۲هزار و ۴۹ نفر-شب اقامت است. 

ساوری خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۸۴ هزار و ۴۹۲ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و ۲۳۹۷ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز