خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

بازدید بیش از ۴۳۹ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه های گردشگری قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۵۸۷

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: ۴۳۹ هزار و ۸۴۵ گردشگر نوروزی از اماکن و جاذبه های گردشگری این استان بازدید کردند.

به گزارش ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی و از ۲۴ اسفندماه گذشته تاکنون بسیاری از اماکن، زیارتگاه ها، موزه ها و مراکز خرید در سطح این استان مورد بازدید گردشگران سراسر میهن اسلامی ما قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین به عنوان بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده درون شهری کشور که در اواخر دوره سلطنت ناصرالدین شاه قاجار و به دستور باقرخان سعدالسلطنه، حاکم وقت قزوین ساخته شده است و شهریورماه سال گذشته نیز از سوی یونسکو به ثبت جهانی نیز رسید، نخستین مقصد گردشگران نوروزی امسال قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولتخانه صفوی قزوین نیز که یکی از باشکوه ترین مجموعه های تاریخی کشور به شمار می رود و یادگار نیم قرن پایتختی قزوین در دوران شاه طهماسب در عصر صفویه را نیز به دوش می کشد به همراه موزه های قزوین دومین مقصد گردشگران نوروزی این شهر شناخته شده است.

خزائلی، آستان مقدس امامزاده حسین (ع) فرزند بلافصل هشتمین پیشوای مسلمانان جهان، منطقه الموت و مجموعه پل معلق شهرستان آوج را از دیگر نقاطی دانست که امسال مورد توجه گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی و از ۲۴ اسفندماه گذشته ۸۲۱ مورد بازرسی و بازدید نظارتی از سوی کارشناسان این اداره کل در سطح استان و از اماکن و مراکز تفریحی و اقامتی به عمل آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز