خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

حقوق شهروندی حقی است که افراد برعهده حاکمیت و دولت دارند

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۰۳۱

استاندار کردستان گفت: حقوق شهروندی حقی است که افراد بر عهده حاکمیت، دولت و ارکان یک نظام سیاسی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی صبح امروز در کارگروه حقوق شهروندی که با حضور دستگاه‌های متولی در استانداری برگزار شد با بیان اینکه حقوق شهروندی حقی است که افراد بر عهده  حاکمیت، دولت و ارکان یک نظام سیاسی دارند افزود: معتقدم حقوق شهروندی ماهیت حقوقی دارد و تا زمانی که بعد قضیه برای مردم و مدیران روشن و حل نشود در اجرا مشکل ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه همگان باید تعریف مشترکی از حقوق شهروندی داشته باشد گفت: هر فرد و نهادی نباید تعریف و برداشتی از حقوق شهروندی داشته باشد چرا که این امر به سمت ارزشیابی ادارات کشیده می شود و اصل حقوق شهروندی مورد غفلت قرار می گیرد.

استاندار کردستان اظهار داشت: اولین اقدام آگاهی بخشی به مردم و کارگزاران نظام در جهت نیل به اهداف می باشد و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی وجود موانع در تحقق این مهم را ناشی از برخی قوانین کشور دانست و عنوان کرد: فراوانی قانون و عدم شفافیت در عملکرد دستگاه ها موانعی است که سبب می شود در اجرایی نمودن این مهم دچار مشکل شویم.

زاهدی بیان داشت: جهت نهادینه نمودن این مهم در جامعه تبدیل حقوق شهروندی به عنوان گفتمان ملی می تواند موثر واقع شود.

وی ایجاد سرمایه اجتماعی را منوط به تحقق حقوق شهرونی خواند و خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی بحثی دو طرفه میان حاکمیت و شهروندان است و هر دو طرف باید تعامل داشته باشند تا حقوق شهروندی رعایت شود.

زاهدی بیان داشت: تمامی گروه های مرجع با برنامه ریزی باید اموزش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی ایجاد کمیته حقوقی در جهت تحقق این مهم مثبت ارزیابی کرد و گفت: در کمیته مذکور حضور حقوقدانان استان با رویکرد حقوقی جهت تدوین برنامه آگاه سازی اقشار مختلف می تواند کارساز باشد.

استاندار کردستان ابراز داشت: جهت ایجاد فضاسازی و حساسیت جامعه می‌طلبد همایشی در این راستا اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز