خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

دولت قبل یک ریال هم به تعهدات خود اختصاص نداد/گازرسانی به یکصد هزار خانوار روستایی گیلان در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۷۴۷

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه دولت قبل در سه سفر متوالی تعهد کرده بود به بالغ بر هزار روستا گاز رسانی کنند تصریح کرد:حتی یک ریال هم اعتبار به این موضوع اختصاص داده نشد.

جمشید ظهیری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در رشت با اشاره به اینکه دولت قبل در سفرهای استانی مصوبات زیادی داشت و در سه سفر متوالی تعهد کرده بود به بالغ بر هزار روستا گاز رسانی کند، تصریح کرد:حتی یک ریال هم اعتبار به این موضوع اختصاص داده نشد و اگر هم کاری انجام شد از منابع داخلی شرکت گاز بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه با سیاست‌گذاری شرکت گاز و انضباط مالی در این شرکت از سال 93 برنامه‌ریزی ها برای انجام تعهدات از پیش داده شده صورت گرفت، افزود:ضمن اینکه تعهدات قبلی را تقریبا به پایان رساندیم و کلیه مطالبات پیمانکاران را پرداخت کردیم، موفق شدیم در این دو سال بالغ بر صد هزار خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند کنیم.

وی گاز رسانی به این تعداد خانوار را یکی از بزرگترین اقدامات زیرساختی دولت تدبیر و امید در استان گیلان عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا بالغ بر ٣٠٠ میلیارد تومان اعتبار صرف شد که خوشبختانه این اعتبارات کامل تخصیص یافت و عملا توانستیم در این بخش کاری را انجام دهیم که شاید دولت‌های قبلی اسمش را بردند، اما انجامش در این دولت صورت گرفت.

ظهیری با اشاره به اینکه مردم بهترین قاضی برای کار مدیران و سیاستمداران هستند، اظهار کرد: اگر از مردم سئوال کنید و عملکردهای میدانی را بررسی کنید بسیاری از مسائل مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه‌به بارش سنگین برف در هفته گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد:در حال حاضر بالغ بر ٩٥ درصد انرژی گرمایی استان گیلان در بخش صنعت،شهری و روستایی و در بخش حمل و نقل توسط گاز تامین می شود.

وی با تاکید بر اینکه کوچکترین اختلالی در گاز رسانی قطعاً پیامدهای ناگواری را برای استان رقم می زند افزود:بخش اعظم سیاست های اجرای شرکت گاز،تأمین مستمر و پایدار انرژی گاز برای جامعه است.

این مقام مسئول در تشریح دلیل موفقیت شرکت گازگیلان در جریان برف اخیر اظهار کرد:همکاران ما در بخش های های مختلف مانور هایی را برگزار میکنند که بتوانند نقاط ضعف را شناسایی کنند و بر این اساس در موقع بروز بحران بتوانند با آن مقابله کنند.

ظهیری ادامه داد:ما برای نیروهای خود هرسال یک تورنمنت برگزار میکنیم که از نظر جسمانی و فیزیکی آمادگی لازم را داشته باشند و وضعیت جسمی آنها محک بخورد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان فرآیند کار شبکه گازرسانی را بسیار شبیه به شبکه و خطوط انتقال برق دانست و خاطرنشان کرد:در جریان برف اخیر همکاران ما با سرکشی مداوم به تأسیسات و پست های فشارشکن توانستند پایداری جریان گاز را در شهرستان های مختلف گیلان برقرار کنند.

ظهیری با تصریح بر اینکه در برف دوم که شهرهای زیادی از جمله لاهیجان، سیاهکل،آستانه اشرفیه، شهرستان رشت، شفت،فومن و ارتفاعات جیرنده، پره سر، دیلمان و... درگیر کرد، انتظار قطعی موضعی محتمل بود بیان داشت: خوشبختانه با از خود گذشتگی پرسنل شرکت گاز در بخش های مختلف پایداری جریان گاز برقرار شد.

مدیرعامل شرکت گاز با بیان اینکه منتظر اداره راه برای باز کردن معابر نشدیم و نیروها در روستاها با استفاده از تراکتور های کشاورزی مسیرها را طی کردند گفت: در آن چند شب برفی نیروهای شرکت گاز بدون وقفه کارکردند و خوشبختانه موجب این شد که هیچگونه مشکلی از لحاظ قطعی گاز در سطح استان نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز