خبرگزاری کار ایران

رضا میرزایی خبر داد:

انهدام ۳۳ باند قاچاق در ۵ ماهه نخست امسال در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۱۱۶

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۳ باند کالای قاچاق منهدم که ۱۰ درصد به نسبت مشابه سال قبل این میزان رشد یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی امروز در ششمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان در سنندج، افزود: رویکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان مبارزه با باندهای کلان و سازماندهی شده و برای این ادعا می‌توان به افزایش میزان کشفیات کالای قاچاق اشاره کرد.

وی اظهار داشت: باندهای سازمان‌یافته به‌صورت کانتری از معابر رسمی کشور اقدام به حمل کالای قاچاق می‌کنند و دستگاه‌های متولی با شناخت کامل از شیوه‌های بدیع متخلفان نیز مانع ورود اقلام ممنوعه می‌شوند.

میرزایی اقدامات انجام شده برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کردستان مثبت ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه ورود اقلام ممنوعه به کردستان از استان‌های همجوار بوده اما دستگاه‌های متولی با اقدامات نرم‌افزاری و سخت افزاری به مقابله با کالا های قاچاق برخواستند.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان به میزان کشفیات کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: مشروبات الکلی با ۲۶۴ هزار و ۸۵۱ بطر و سیگار با ۴۷ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۸ نخ و لوازم آرایشی نیز با ۴ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۵۷۰ قلم به نسبت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۰، ۱۲ و ۱۰۰ درصد رشد یافتند.

میرزایی عنوان کرد: اقلام دارویی ۲ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۶۲۷ قلم با ۴۷ درصد افزایش و گوشی‌همراه با ۲۵ هزار و ۴۵ دستگاه نیز ۲۷ درصد به نسبت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی تعداد کل پرونده‌های متشکل را ۳ هزار و ۱۳۲ فقره با ۲۳ درصد کاهش بیان کرد و گفت: متهمان دستگیر شده هزار و ۹۵۵ نفر با ۲۳ درصد کاهش به نسبت مشابه سال قبل روبه رو شده است.

به گفته دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۳ باند کالای قاچاق منهدم که۱۰ درصد به نسبت مشابه سال قبل این میزان رشد یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز