خبرگزاری کار ایران

در پنجمین روز از حادثه سقوط صورت گرفت؛

توقف عملیات جستجوی جان‌باختگان سانحه هواپیما/ شرایط جوی بزرگترین مانع برای انتقال پیکرها

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۵۱۶

به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف در ارتفاعات دنا، عملیات جستجو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی متوقف شد.

به گزارش ایلنا، پنج گروه عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر صبح امروز به منطقه سقوط هواپیمای ای. تی. آر اعزام شده بودند که به دلیل شرایط نامساعد هوا در ارتفاعات ناگزیر به بازگشت شدند.

 بارش برف و کولاک شدید در ارتفاعات و شرایط نامساعد هوا و لزوم حفاظت از جان امدادگران علت این تصمیم از سوی مسئولان تیم های عملیاتی عنوان شده است.

به گفته مسئولان استانی، تمامی شرایط، امکانات و نیروها در آمادگی کامل هستند ولی همچنان شرایط نامساعد هوا، بارش سنگین برف در منطقه به همراه کولاک و وزش شدید باد تاکنون بزرگترین مانع برای انتقال پیکرها بوده است.

پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح یکشنبه گذشته در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای. تی. آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو ‌شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.

پس از 48 ساعت جست و جو لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم استان اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.

دیروز همچنین به علت شرایط نامساعد هوا و بارش برف و باران و وزش باد عملیات جست و جوی پیکر جانباختگان نیمه تمام ماند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت هوا در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج به‌ صورت ناپایدار بوده و بارش‌ باران و برف در این منطقه تا سه‌شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز