خبرگزاری کار ایران

علی فرخزاد خبر داد:

افزایش استفاده از بناهای تاریخی و فضاهای اقامتی در نوروز ۹۶

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۶۱۵

معاون استاندار قزوین گفت: استفاده از بناهای تاریخی و فضاهای اقامتی در نوروز ۹۶ به ترتیب ۲۶و ۲۲ درصد افزایش یافته است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد در نشست‌خبری مشترک با شهردار و مدیرکل میراث‌فرهنگی قزوین اظهار کرد: ۴ خطه کردن قزوین تهران و هم ۲خطه کردن راه‌آهن قزوین به تهران، ۲خطه کردن قزوین به زنجان و راه‌اندازی راه‌آهن قزوین - رشت از جمله زیر ساخت‌هایی است که می‌تواند در جذب گردشگر مؤثر باشد.

فرخزاد درباره فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر خاطرنشان کرد: ما ایام نوروز و تعطیلی خدمات‌رسانی خود را ادامه خواهیم داد. آمادگی کامل با برنامه‌ریزی دقیق در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر برای ایام نوروز برای مردم و گردشگران انجام شده است.

وی افزود: در شورای هماهنگی مدیریت بحران پیش‌بینی‌های لازم برای هرگونه بحران و حوادث غیرمترقبه از قبیل زلزله و سیل در استان انجام شده است. نیروهای امدادرسان آمادگی لازم را دارند، نیاز به تدبیر اندیشی ویژه ای نسبت به سایر ایام سال در ایام نوروز است.

جانشین ستاد خدمات سفر در ادامه گفت: در استان ۱۰ درصد کاهش تلفات جاده ای را داشته‌ایم، این در حالی است که در کل کشور تقریبا یک‌درصد آمار تلفات جاده‌ای افزایش پیدا کرده است. جلسات ستاد سوخت هم برگزار شده و تدابیر متعدد برای این مهم در سطح استان پیش‌بینی شده است.

وی نسبت به ظرفیت‌های اقامتی در استان گفت: ۳۳۰ تخت در شهر قزوین برای اقامت گردشگران افزایش یافتهاست. ۲۰۰ تخت نیز در اقامتگاه بوم گردی افزایش یافته همچنین با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، حدود ۸۰ مدرسه در ۲ ناحیه آموزشی قزوین و در هر یک از شهرستان‌ها یک مدرسه برای مسافران در نظر گرفته شده است.

فرخزاد درباره تبلیغات برای افزایش گردشگر در استان تصریح کرد: نوروز فرصتی برای تبلیغ گردشگری و تبدیل قزوین به مرکز گردشگری در همه ایام سال است. نوروز امسال تبلیغ مبدا در تهران و کرج صورت گرفته است. هم‌افزایی بین شهرداری و میراث فرهنگی منجر به ایجاد این فرصت تبلیغی در شهرهای پرجمعیتی چون تهران و کرج شده است.

وی درباره وظایف کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: در کمیته‌های ۱۳گانه ستاد اجرایی خدمات سفر هماهنگی های لازم ایجاد شده است. کمیته خدمات انتظامی و امنیتی، امنیت لازم در راه‌ها و شهر را که یکی از ضرورت‌های همشهریان و گردشگران است، تامین می‌کند. کمیته دیگر کمیته اطلاع‌رسانی است که هم در فضای مجازی و هم اطلاع رسانی در مبدا کارهای مؤثری انجام داده است. کمیته دیگر کمیته شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان است که شهرداری‌های ۲۵گانه استان در نشست‌های مختلف حضور داشته‌اند و در دهیاری‌ها نیز ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. با توجه به اینکه که ظرفیت استان در بناهای تاریخی و منابع طبیعی و فرهنگی است. روستاها می‌توانند مقاصد گردشگری باشند. کمیته ارزیابی نیز کار بازرسی و کنترل مستمر را خصوصا در حوزه تنظیم و نرخ گذاری بازار انجام می دهد.

فرخزاد در پایان گفت: کمیته اسکان و اقامت گردشگران با مدیریت میراث فرهنگی برای استفاده از همه ظرفیت‌های استان تلاش میکند. کمیته خدمات بهداشتی سلامت و محیط زیست با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و اورژانس آمادگی‌های لازم در جهت خدمت‌رسانی به مردم را ایجاد کرده است، کمیته خدمات حمل و نقل نیز با توجه به ضرورت حمل و نقل در این ایام فعالیت می‌کند. همچنین کمیته امور تبلیغات، فرهنگی و فضای مجازی نیز در این ستاد فعالیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز