خبرگزاری کار ایران

هاشمی به ایلنا خبر داد:

هجوم سه قلاده خرس به باغات بهمئی/کمبود غذا خرس‌ها را به روستاها کشانده است/ مردم مراقب باشند

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۳۵۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهکیلویه و بویراحمد با اشاره به هجوم 3 قلاده خرس به باغات روستاهای بهمئی گفت: کمبود غذا این خرس‌ها را به باغات عشایری کشانده است و مردم و روستائیان مراقب باشند.

سید اسدالله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در این باره اظهار داشت: طی یک هفته گذشته سه قلاده خرس از مناطق زیستی خود خارج شده و به مناطق باغی روستاهای شهرستان بهمئی نزدیک شده‌اند.

هاشمی ادامه داد: این خرس‌ها به همراه توله های‌شان برای تهیه ذخیره غذایی به باغ ها و مزارع کشاورزی نزدیک می شوند چرا که با سرد شدن هوا و اولین بارش‌ها به خواب زمستانی فرو می روند.

وی از دیگر دلایل نزدیک شدن خرس ها به مناطق باغی را از بین رفتن گونه‌های گیاهی از جمله زالزالک و بنه که جزو غذاهای اصلی این حیوان به شمار می رود ، عنوان کرد و گفت: این موضوع باعث می شود خرس ها به ناچار از گرسنگی برای تامین غذا به باغات و مزارع مردم رو بیاورند.

هاشمی افزود: البته ناگفته نماند این خرس‌ها چند ماه پیش نیز در مناطق سردسیر استان کهکیلویه و بویراحمد دیده شده‌اند که هم اکنون به باغات انگور، انجیر و انار مناطق گرمسیری جهت تهیه غذا کوچ کرده اند.

هاشمی گفت: به باغداران و عشایر این مناطق از سوی ماموران اداره محیط زیست آموزش ها و هشدارهای لازم جهت مقابله با این حیوانات داده می شود که مبادا به سوی آنها شلیک شود.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها برای جلوگیری از خطرات احتمالی حمله خرس‌ها مراقب باشند و در صورت مشاهده به ماموران محیط زیست اطلاع دهند.
 
مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان کهکیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مردم این روستا‌ها از تردد در شب به خصوص در باغات و اراضی کشاورزی پرهیز کنند و دامداران این منطقه نیز نهایت دقت و مراقبت را از خود و احشام داشته باشند.
 
وی افزود: هرگونه آسیب وارد کردن به این گونه وحشی که تحت حفاظت قرار دارد منجر به صدور احکام سنگین قضایی و جریمه‌های مالی برای متخلفان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز