خبرگزاری کار ایران

در ایام فجر؛

هفت هکتار طرح آبخیزداری در قصرشیرین به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۶۷۹

مرحله اول طرح‌های اجرایی عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری حوزه مرزی شهرستان قصرشیرین به مساحت ۶ هزار و ۹۷۷ هکتار روز دوشنبه در سومین روز از ایام مبارک دهه فجر با حضور استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قصرشیرین در آیین افتتاح این طرح در سخنانی با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: این پروژه شامل احداث بند سنگی ملاتی به مساحت سه هزار مترمکعب، احداث کانال بخش سیلاب به میزان ۴۰ هزارمتر مکعب، احداث بند خاکی(تورکینست) به میزان ۲۰ هزار متر مکعب، احداث بندهای خشکه چین به میزان ۶۰۰ متر مکعب و اجرای عملیات ذخیره نزولات و بذر پاشی در سطح ۱۵۰ هکتار است.

هادی حیدری راد افزود: برای  اجرای این طرح ۲ میلیارد و ۱۹۱ میلیون تومان اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.

وی ادامه داد: امید است با بهره برداری از این پروژه ها بتوانیم در جهت بهبود وضعیت مردم استوار و سخت کوش قصرشیرین خدمتی کوچک ارایه کرده باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه نیز گفت: در ایام دهه فجر در مجموع ۲۱ طرح آبخیزداری با ۵۸ هزار و ۶۲۹ هکتار و ۲۳۰ هزار و ۸۳۸ میلیون ریال در استان به بهره برداری می رسد.

انشاء الله کولانی افزود: این طرح ها در مجموع زمینه اشتغال ۴۷ هزار و ۴۳۲ نفر روز را فراهم کرده است.

وی این طرح ها را شامل توسعه جنگل با نهال، تولید نهال، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری، توسعه جنگل با بذر، احیا و غنی سازی جنگل با بذر در شهرستان های مختلف استان کرمانشاه بیان کرد.

شهرستان مرزی قصرشیرین دارای ۱۶۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ هکتار آن مرتع و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز جنگل کاری است.

قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده و دارای ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز