خبرگزاری کار ایران

عباس آخوندی:

پول بانک ها بودجه دولت نیست/هرگونه مداخله در امور بانکی توسط دولت ها، خیانت در امانت است

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۵۸۴

پول بانک ها بودجه دولت نیست و هرگونه مداخله در امور بانکی توسط دولت ها، خیانت در امانت است و فرآیند رابطه قراردادی بین بانک و سپرده گذاران را بر هم می زند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در مراسم رونمایی از نخستین حساب صندوق پس انداز اولی ها در بانک مسکن، افزود: پول بانک ها بودجه دولت نیست و هرگونه مداخله در امور بانکی توسط دولت ها، خیانت در امانت است و فرآیند رابطه قراردادی بین بانک و سپرده گذاران را بر هم می زند.

وی با بیان اینکه پول بانک ها پس اندازهای مردم است، گفت: بانک ها متعهد هستند به بهترین نحو از منابع مالی به نفع سپرده گذاران خود استفاده کنند نه آنکه با صدور دستورهای تکلیفی که ظاهر خوشنود کننده ای دارد، به منابع مردم خیانت کنند.

وی عدم کفایت سرمایه و تنگناهای مالی را در زمینگیر شدن نظام بانکی کشور موثر دانست و گفت: دولت قبل با اقدامات نسنجیده خود کل بانک ها را در شرایط نامطلوبی قرار داد در حالی که ما در زمینه سیاستگذاری ها باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم.

وی با بیان آنکه وزارت راه وشهرسازی به هیچ وجه تقاضای منابع مالی از بانک مرکزی نخواهد داشت، گفت: استفاده از این منابع باعث افزایش پایه پولی و نقدینگی در کشور می شود و این مساله در رشد و توسعه اقتصاد ملی بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به مزیت های افزایش سقف تسهیلات خرید خانه با استفاده از صندوق های پس انداز، یادآور شد: افزایش سقف تسهیلات از محل پس اندازهای مردم اتفاق بسیار خوبی است که امروز شاهد افتتاح نخستین حساب آن در بانک مسکن خواهیم بود تا به تدریج شاهد خروج از رکود بخش مسکن باشیم.

آخوندی با بیان اینکه بانک مسکن باید از بانک کارگزاری خارج شود، تصریح کرد: بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه ای باید به خانه دار شدن مردم و قشر متوسط کمک کند تا خانوارها با انجام پس اندازهای مورد نیاز بتوانند با استفاده از مدل های مختلف و تسهیلات بانکی صاحب خانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: انتظار داریم بانک مسکن با ارایه راهکارهای مناسب و مدل مشخصی برای هر پروژه خانه سازی بتواند شرایط لازم را برای خانه دار شدن میلیون ها ایرانی فراهم کند، زیرا بانک مسکن نیازمند مدیریت متفاوت با سایر بانک ها است.

این عضو کابینه دولت یازدهم از آمادگی دولت و وزارت راه و شهرسازی از افزایش سرمایه بانک مسکن خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی درصدد است با افزایش 2 برابری سرمایه بانک مسکن، بنیه مالی و پرداخت تسهیلات این بانک را تقویت کند تا با تدبیر و سم زدایی از دارایی های آن، این بانک بتواند در حوزه خانه دار شدن مردم به وظایف تخصصی خود عمل کند.

وی گفت: هم اکنون توسعه شهرهای جدید در کشور فاقد نظام مالی و پولی لذا انتظار ما این است بانک مسکن با ابتکارات جدید و ارایه مدل های خاص در تشکیل صندوق های پس انداز منطقه ای و پروژه ای بتواند به وظایف توسعه ای خود در این حوزه به خوبی عمل کند.

آخوندی گفت: حوزه ساخت وساز و مسکن شرایط خاصی دارد و بانک مسکن می تواند در تولید انبوه مسکن در شهرهای جدید و نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و تامین منابع مالی مورد نیاز خریداران را بیش از پیش یاری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز