خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد:

اقتصاد پایدار در گرو مشارکت فعال زنان

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۳۶۷

رئیس هیئت مدیره کانون ملی زنان بازرگان و کارآفرین ایران گفت: بخش اعظم فرهیختگان دانشگاهی ما را امروز زنان تشکیل می دهند از این رو نقش بسزایی در توسعه اقتصادی کشور برعهده دارند.

به گزارش ایلنا از شاتا؛ « سید فاطمه مقیمی»  با اشاره به اهمیت جایگاه  و نقش آفرینی که زنان در توسعه پایدار کشور ایفاء می کنند  افزود: امروز زنان علاوه بر اینکه 50 درصد جامعه را از لحاظ جمعیتی به خود اختصاص داده اند از طرف دیگر 60 درصد جامعه امروز فرهیختگان نیز به آنان تعلق دارد.

وی بابیان اینکه  فرهیختگان، معمولا دانش آموختگان وخروجی تحصیلکرده های دانشگاهی را شامل می شود تصریح کرد: جایگاه زنان دراین بین مشخص است .گرچه در آمار رسمی به کارگرفتن زنان عدد 13 درصد آورده شده است اما باید گفت که این آمار زنانی هستند که آماده کار بوده و  به کار گمارده شدند  و در  بخش دولتی مشغول به فعالیت هستند.

کارآفرین برتر کشورهای اسلامی  در سال 2012 ادامه داد: اعتقاد ما به جایگاه زنان در بحث نقش آفرینی، تنها به استخدام زنان در بخش دولتی محدود نمی شود.

 به گفته وی ، در شرایط امروز ، بحثهای کارآفرینی و اشتغال پایدار برای جوانان چه زن چه مرد در حوزه های بخش خصوصی دیده می شود.

مقیمی افزود: بنابراین در چنین شرایطی که حتی هیئتهای کشورهای خارجی که به ایران می آیند خواهان برقراری ارتباط با فرهیختگان جامعه هستند  تلاش می کنند به سوی  بنگاههای کوچک ومتوسطی بروند که مدیریت آنها را فرهیختگان برعده دارند و فرهیختگان  یعنی دانش آموختگان دانشگاهی که اکثریت  آنان را بانوان تشکیل می دهند  این موضوع یکی از دلایلی است که می توان گفت جامعه زنان جامعه تاثیرگذار دراقتصاد کشور محسوب می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به اعتقاد وی تفکیک جنسیتی در کار آفریبنی مفهومی ندارد تصریح کرد: کار آفرینی یعنی نوآوری ، پیشرو بودن،طرح نویی در انداختن،  اتئفاق جدید، ریسک پذیر بودن و در نهایت خلاقیت داشتن، بنابراین نمی توانیم بگوییم که این موارد  در زنان یا مردان وجود دارد.

مقمیی خاطرنشان کرد: انسانی که در دنیای امروز زندگی می کند بالاخره در شرایطی قرار خواهد گرفت که نگاه متفاوت نسبت به آنچه وجود دارد در او شکل گرفته است   و آنچه امروز  بیش از هر زمان دیگری مطرح گردیده، صحبت از خلاقیتها و طرحهای جدید و نوآور  است.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش و نمایشگاه نقش آفرینی زنان درتوسعه پایدار افزود: این اقدام تلاشی است تا زنان کارآفرین بتوانند بیش از گذشته در عرصه ارائه توانمندیها ، تبادل اطلاعات  و  بکارگیری از ظرفیتهای بالقوه آشنا شوند.

گفتنی است: دومین نمایشگاه نقش زنان در توسعه پایدار طی روزهای 24تا 27  و دومین همایش بین المللی نقش زنان در توسعه پایدار نیز روز 25 و 26 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز