خبرگزاری کار ایران

موسوی نژاد:

شرکت رجا ظرفیت جا به جایی زائران اربعین را 25 درصد افزایش می دهد

کد خبر : ۳۲۴۲۲۵

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از آمادگی این شرکت برای افزایش 25 درصدی ظرفیت های قطارهای اربعین خبر داد و گفت: بلیت قطارها به نام خریدار صادر می شود و با این ویژگی ، امکان ایجاد بازار سیاه در بخش ریلی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید حسن موسوی نژاد ضمن یادآوری افزایش ظرفیت 20 درصدی قطارهای رجا برای ایام اربعین، گفت: شرکت حمل و نقل ریلی رجا آماده است تا جایی که ناوگان ریلی این شرکت ظرفیت دارد به مسافران خدمت ارائه می کند و بر همین اساس می تواند تا پنج درصد دیگر برای انتقال زائران حسینی به ظرفیت قطارهای موجود در مسیرهای ویژه اربعین اضافه کند.

وی افزود: افزایش ظرفیت ناوگان در دو مسیر ریلی اهواز و مشهد صورت می گیرد و چنانچه میزان تقاضا افزایش یابد، هماهنگی با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برای افزودن پنج درصدی ناوگان صورت می پذیرد، البته واگن های اضافی به شکل اتوبوسی است و از کیفیت بالای سری اول قطارهای اضافه شده برخوردار نیستند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی ضمن تأیید اتمام بلیت های قطار برای ایام اربعین، گفت: تا جایی که شبکه ریلی در مسیرهای ویژه اربعین اجازه دهد با هماهنگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران قطار جدید اضافه می شود.

وی در خصوص ایجاد بازار سیاه و حضور دلالان در فروش بلیت قطار در ایام اربعین گفت: بلیت قطار به نام فرد صادر و در زمان سفر کنترل می شود و امکان ایجاد بازار سیاه در این بخش وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت حمل ونقل ریلی رجا ضمن یادآوری اینکه اکنون حدود هفت الی هشت رام قطار (متغیر در هر روز) در مسیر تهران - اهواز تردد می کنند٬ تاکید کرد: دستگاه های نظارتی شرکت راه آهن و سازمان تعزیرات نیز بر روند فروش بلیت نظارت دارند تا بازار سیاهی ایجاد نشود.

براساس گزارش وزارت راه وشهرسازی سال 83 بالغ بر 17 میلیون و 400 هزار نفر مسافر در شبکه ریلی جابجا شد که در سال 88 این رقم به 27 میلیون و 700 هزار نفر افزایش یافت ، سال 93 آمار جابجایی کاهش داشت و به 24 میلیون و 800 هزار نفر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز