خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش 2 هزاری و 500 نفری تلفات جاده‌ای در سه سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۴۱۸

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند کاهشی آمار تصادفات جاده‌ای گفت: در طول سه سال گذشته از دوره دولت یازدهم، حداقل دو هزار و 500 نفر از میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای کم شد.

داوود کشاورزیان، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در سه سال گذشته روند میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای کاهشی بوده است، اظهار داشت: در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ میزان تصادفات جاده‌ای ۶ الی ۷ درصد کاهش پیدا کرد که چیزی حدود هزار و سیصد نفر از کشته‌های تصادفات جاده‌ای کم شد.

وی افزود: در سال ۹۳ هم میزان تصادفات جاده‌ای کاهش پیدا کرد و در سال گذشته هم روند کاهشی همچنان ادامه یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در طول سه سال گذشته از دوره دولت یازدهم، حداقل دو هزار ۵۰۰ نفر از میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای کاهش پیدا کرد و به همین نسبت هم میزان مجروحان تصادفات جاده‌ای کاهش یافته است.

کشاورزیان تاکید کرد: سهم تلفات ناشی از تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای درصد بسیار ناچیزی از این آمار است و آمار میزان تصادفات و مرگ و میر ناشی از تصادفات ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی بسیار جزئی است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با افزایش تعداد خودروهای سواری و پایین بودن نرخ سوخت استقبال مردم در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی هر روز کمتر می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که عمده تصادفات در جاده‌های ایران چه نوع تصادفاتی هستند، گفت: تعداد قابل توجهی از تصادفات به تصادفات رو به رویی و واژگونی مربوط می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز