خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایلنا:

برای انتقال حوضه به حوضه آب تحت فشار نیستیم/ نمی‌توانیم مردم را ۲۵ سال بدون آب شرب رها کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۱۹۰

معاون وزیر نیرو گفت: طی ۲۵ سالی که زمان نیاز داریم تا سفره‌های زیرزمینی به حالت تعادل برسند، برای شرب مردم چه باید بکنیم؟ اگر آب تامین نشود، مهاجرت می کنند و روستاها خالی می شود.

رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره فشار لابی‌های قدرت برای انتقال حوضه به حوضه و ارسال آب به بخش صنعت گفت: بنده اطلاع ندارم که کسی لابی می‌کند یا خیر اما اطمینان دارم که ما در رابطه با آب  بین حوضه‌ای تحت فشار نیستیم و لابی روی ما اثر ندارد.

وی افزود: ما روی اعداد و ارقام کار می‌کنیم و کارشناسان وزارت نیرو جمعیت را حساب کرده و پیش بینی‌های جمعیتی برای افق ۱۴۲۵ را انجام می‌دهند، ممکن است اختلاف نظر هایی در رشد جمعیت وجود داشته باشد اما در تخصیص آب، صنعت و کشاورزی دخیل نیست.

میدانی با بیان اینکه آب فقط برای شرب منتقل می شود، خاطر نشان کرد: ما حتی از نمایندگان استان خوزستان و همچنین از رئیس سازمان مدیریت خواسته‌ایم که مسئله را کنترل کنند که آیا وزارت نیرو آب حوضه به حوضه را برای شرب منتقل می کند یا خیر؟

وی اظهار داشت: ما نشان دادیم که آبی که به استان های یزد، کرمان و اصفهان می رود با چه پیش بینی جمعیت، صنایع، چه میزان پرت آب و تا چه افقی است. یعنی اعداد ما شفاف است و همه می توانند ببینند و کنترل کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: یکی از وظایف مدیران آب شفافیت، صداقت و پاسخگویی است بنا بر این لابی در وضعیت آب کشور به هیچ وجه وجود ندارد.

وی درباره اینکه چرا ابتدا موضوع کم آبی در استان مقصد حل نمی شود تا نیازی به انتقال آب نداشته باشیم؟ ، بیان کرد: اجرای طرح تعادل بخشی در همین راستاست و قرار است همه چیز طبق پیش بینی انجام شود. بر این اساس از انتهای برنامه ششم باید ۲۰ سال صبر کنیم که سفره‌ها احیا شوند لذا تا این مدت برای شرب مردم چه باید کرد؟

معاون وزیر نیرو ادامه داد: آب شرب اینگونه نیست که حواله به آینده شود و پروژه‌های مربوط به تعادل بخشی نیز واقعا سنگین هستند.

وی گفت: طی ۲۵ سالی که زمان نیاز داریم تا سفره های زیرزمینی به حالت تعادل برسند، برای شرب مردم چه باید بکنیم؟ اگر آب تامین نشود، مهاجرت می کنند و روستاها خالی می شود.

میدانی تاکید کرد: سیاستی که رئیس جمهور ترسیم کرده برای ما حجت است و به مردم استان‌ها به عنوان امین مردم قول می دهیم که از این چارچوب تخلف نمی کنیم و هیچ لابی و فشاری روی ما تاثیر ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز