خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توانیر خواستار شد؛

بهره‌گیری از اینترنت اشیا در مدیریت مصرف برق

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۳۹۴

مدیرعامل توانیر به اهمیت نقش شرکت دانش بنیان در صنعت برق اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید برای ساخت وتجهیزات صنعت برق وارد عمل شوند.

به‌گزارش ایلنا، آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر، با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی در کشور، خاطرنشان ساخت: افق‌های علمی در صنعت برق باید جدی تر مورد پیگیری قرار گیرد.

کردی گفت: در صنعت برق کشور مفهومی به نام پیک مصرف داریم که همواره در فصل گرما رخ می‌دهد وبرای کنترل و مدیریت آن برنامه ریزی‌های دقیق و فشرده ای صورت می‌گیرد.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه از 5 سال گذشته تاکنون یک سوم مصرف برق در زمان پیک مربوط به وسایل سرمایشی است، گفت: از 53 هزار مگاوات مصرفی برق، 18 هزار مگاوات مربوط به وسایل سرمایشی است.

کردی به اهمیت نقش شرکت دانش بنیان در صنعت برق اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید برای ساخت وتجهیزات صنعت برق وارد عمل شوند.

وی مفهوم شهرهای هوشمند را تبلوری از اقتصاد مقاومتی و اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان دانست و گفت: اکنون بحث اینترنت اشیا، بسیار جدی و گسترده در دنیا پیگیری می‌شود.

کردی با اشاره به این که ورود به این بحث از جمله وظایف شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعت برق است، ادامه داد: با بهره گیری از این فناوری، می‌توان ورود و خروج تمام تجهیزات انرژی بر به شبکه مصرف و مدار انرژی را از طریق سامانه اینترنت برنامه ریزی و برای بهینه سازی مصرف برق از آن استفاده کرد که ساخت این تجهیرات از جمله وظایف و راه‌های توسعه حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعت برق به شمار می‌رود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز