خبرگزاری کار ایران

حجم بارش‌های استان مرکزی به 306 میلی‌متر رسید/ افزایش 6 درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۲۵۲

مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: حجم بارش‌های استان مرکزی از ابتدای سال آبی تا پایان اردیبهشت ماه به 306.5 میلی‌متر رسید.

به‌گزارش ایلنا، مجتبی مرادی افزود: از ابتدای مهرماه تا پایان اردیبشهت ‌ماه جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،‌ میزان بارش‌های  استان مرکزی 6.21 درصد افزایش داشته است.

مهندس مرادی ادامه داد: ‌ میزان بارندگی استان در هشت ماهه اول سال آبی 96-1395 ( از ابتدای مهر 1395 تا پایان اردیبهشت 1396 ) 5.306 میلیمتر بوده است که نسبت به میزان بارندگی مدت مشابه سال آبی گذشته ( 6.288 میلیمتر ) دارای %21.6  و نسبت به میزان بارندگی مدت مشابه در دوره آماری 30 ساله ( 274 میلیمتر ) دارای % 86.11  افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در سطح استان و مقایسه  بارندگی  تا پایان  اردیبهشت  ماه سال آبی  96-1395  نسبت به سال گذشته یعنی پایان اردیبهشت ماه سال آبی  95-1394 در اغلب مناطق استان به غیر از قسمتهایی از شمال و جنوب استان شاهد افزایش بارندگی هستیم. این موضوع به دلیل وقوع بارشهای مناسب بهمن  و اسفند سال 1395 و فروردین 1396در سطح استان می باشد.  طی این هشت ماه بیشترین میزان افزایش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل مربوط به ایستگاه های زورقان ، ساوه  و دهنو به ترتیب به میزان 80.42% +  ، 80.40% + و  81.35% + و کمترین میزان افزایش مربوط به ایستگاه آشتیان به میزان 99.7%  بوده است . طی این مدت در برخی ایستگاههای استان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش بارندگی بوده ایم که  بیشترین کاهش بارندگی طی این مدت مربوط به ایستگاه یاتان و به میزان %33.17-  و کمترین کاهش بارندگی مربوط به ایستگاه  خنداب و  به میزان %75.5 - بوده است.

مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای مرکزی افزود: در مقایسه بارندگی از ابتدای مهر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری با ارقام دراز مدت بارش طی همین مدت کاهش بارندگی در برخی و افزایش بارندگی در بیشتر ایستگاههای استان قابل مشاهده است. ارقام ثبت شده نشان میدهند کاهش بارندگی طی این مدت بین بیشترین مقدار آن و به میزان % 98.7-  در مناطق شمالی استان و ایستگاه کریم آباد و کمترین آن به میزان % 83.1- مربوط به ایستگاه زورقان در نوسان  بوده است. طی این مدت بیشترین میزان افزایش بارندگی نسبت به دوره درازمدت در مناطق غربی و مرکزی استان و ایستگاه های فرمهین و دهنو به ترتیب به میزان %30.31+ و 71.31% + و کمترین میزان افزایش در ایستگاه آشتیان و به میزان %12.0+ نسبت به مدت مشابه دوره دراز مدت را شاهد بوده ایم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز