خبرگزاری کار ایران

لزوم سرعت بخشیدن به ایمن سازی معادن کشور/ ضرورت توجه به HSE و آموزش اجباری کارگران

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۰۴۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به ایمن سازی معادن کشور از سازمان نظام مهندسی معدن خواست تا در زمینه توجه به HSE و آموزش اجباری مسایل ایمنی به کارگران معادن کشور تلاش کند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در مراسم تقدیر از یاری دهندگان حادثه معدن ذغالسنگ زمستان یورت استان گلستان که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ضمن طلب آمرزش برای جان باختگان و تشکر از یاری دهندگان و کمک رسانان حادثه، گفت: اگر اقدامات سریع استانداری گلستان و ستاد مدیریت بحران این استان و کمک رسانانی که بر حسب تکلیف و حس انسان دوستی از استان های همجوار آمدند نبود، چه بسا فاجعه ای بس بدتر در آن مقطع زمانی اتفاق می افتاد.

وی با اظهار امیدواری به اینکه با درایت و عبرت گرفتن از گذشته دیگر این گونه حوادث را در آینده مشاهده نکنیم، عنوان کرد:

ارزان ترین و بهترین درس مدیریتی در زمینه های کاری و عمومی مطالعه علل و حوادث گذشته است که در این حادثه تلخ نیز باید سرلوحه کار قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با  تاکید بر این موضوع که دیگر باید به فکر آینده بود، افزود: تلاش شد تا برای خانواده های بازماندگان حادثه در زمینه های معیشتی، بیمه بیکاری و خدمات درمانی نهایت همکاری های لازم صورت گیرد.

مهندس نعمت زاده معادن را دارای خطرات و حوادث احتمالی خاص خود دانست و گفت: نظام مهندسی معدن باید روی موضوع HSE  و بازرسی های فنی جهت کاهش خطرات احتمالی در معادن کشور کار کند و در زمینه حوادث قابل پیشگیری  نیز پیش بینی های لازم را صورت دهد.

وی با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به ایمن سازی معادن کشور عنوان کرد: یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی معدن ایمن سازی کارگران و کارکنان معادن کشور است و طرح نحوه این سازی معدن ذغالسنگ زمستان یورت نیز باید به سرعت با همکاری مدیران و صاحبان معدن تهیه و تنظیم شود.‌

وزیر صنعت، معدن و تجارت مسایل ایمنی را قابل گذشت و تعارف بردار ندانست و گفت: در همین راستا برخورد قاطع و جدی مدیران امر و آموزش اجباری مسایل ایمنی به کارگران معادن کشور باید در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است که معدن ذغالسنگ زمستان یورت در ۱۴ کیلومتری شهر آزادشهر در استان گلستان و در ۹۰ کیلومتری شرق گرگان(مرکز استان گلستان) قرار دارد که حوالی ظهر روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری دچار انفجار شد و متاسفانه ۴۳ تن در این حادثه جان خود را از دست دادند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز