خبرگزاری کار ایران

همایش انگوا فرصتی جهت ورود به بازار صادرات در حوزه سی‌ان‌جی است

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۸۶۹

خاکی گفت: با توجه به مزیتی که ما در زمینه ذخایر گازی و صنعت سی ان‌جی داریم می‌توانیم به هاب صنعت سی‌ان‌جی در دنیا تبدیل شویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، خاکی نماینده ایران در انجمن انگوا در نشست خبری امروز که به منظور تشریح هفتمین همایش انگوا که از نهم تا یازدهم آبان در مرکز همایش های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر انجمن 65 عضو از 18 کشور دنیا دارد که وظیفه آن توسعه صنعت سوخت جایگزین با تمرکز گاز در کشورهای تحت پوشش است.

وی افزود: از حدود 25 میلیون خودروی گازسوز دنیا 67 درصد آن در آ‌سیا و اقیانوسیه و همچنین 60 درصد جایگاه‌ها از 29هزار جایگاه موجود در دنیا درایران واقع شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه براساس مطالعات صنعت خودروی ما مزیت نسبی و مطلقی درزمینه کاربرد سوخت گاز دارد تاکید کرد: باید خودروسازی حول محور گاز شکل گیرد و در این راستا یکی از اقدامات نیز می‌تواند تعدیل قیمت این خودروها البته با برنامه‌ریزی‌ای که وزارت صنعت دارد باشد.

وی یادآور شد: با توجه به مزیتی که ما در زمینه ذخایر گازی و صنعت سی ان‌جی داریم می‌توانیم به هاب صنعت سی‌ان‌جی در دنیا تبدیل شویم.

خاکی ادامه داد: در حال حاضر زیرساخت‌های لازم در صنعت سی‌ان‌جی با همکاری وزارت نفت انجام شده بنابراین باید تحریک تقاضا ایجاد کنیم.

این مقام مسئول همچنین گفت: ما بنا داریم که شبکه تحت پوشش صادراتی ایجاد کنیم که کنفرانس بین‌المللی انگوا در این راستا یک مزیت برای کشور ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز